ik ga in een restaurant bij de afwas werken, zal ik rubber handschoenen aantrekken?

ik moet de vuile vaat in rekken plaatsen, voorspoelen, in de afwasmachine schuiven en daarna eruit halen en afdrogen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (8)

is wel beter voor je huid omdat die dan niet steeds in aanraking komt met het water en afwasmiddelen, dus zeker aan te raden. let wel op dat er geen water in de handschoenen loopt, dan gaat het namelijk schuren en daar kun je behoorlijk last van krijgen.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag even na wat de gewoonte daar is. Er zullen richtlijnen voor zijn, want als je met handschoenen aan de vaat in de rekken doet, dan zijn je handschoenen vies. Als je het uiteindelijk uit de wasmachine haalt, wil je het niet met vieze handschoenen beetpakken.

Zelf zou ik gaan voor gewoon lekker je handen wassen voordat je de schone vaat aanraakt.

Misschien dat er officiele richtlijen voor zijn HACP (geloof ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HACCP, bijna goed. Man.. ik krijg al hoofdpijn als ik weer aan dat HACCP boek denk...
Zeker doen.
Beter voor je handen. Je zit langdurig in water.
ook als het er niet de gewoonte is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen, je komt niet in aanraking met zeep, alleen met water. Ik werk zelf ook als afwasser bij een groot restaurant en daar hebben ze machines die alles afwassen, je raakt dus nooit zeep aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als afwasser in een restaurant zit je niet langdurig met je handen in water. daarvoor hoef je het niet te doen. En je hoeft ze ook niet te dragen om de machine in te laden: als je daarvoor handschoenen zou moeten dragen, dan zou de bediening ook handschoenen moeten dragen vanwege de etensresten. Doen ze niet, hoef jij ook niet.

Wel is het eigenlijk verplicht om een veiligheidsbril te dragen. Dat is omdat de afwasmachine het water met kracht tegen de vaat aan spuit, water dat allerlei chemicalien bevat die irritatie kunnen veroorzaken als ze in de ogen terecht komen. (Niet als ze op de huid komen trouwens - 't is gewoon afwasmiddel in principe)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk zou gewoon met blote handen werken, in rubber handschoenen gaan je handen zweten, vind ik erg vervelend.
Het enige risico dat je loopt is dat je af en toe in saus of iets dergelijks grijpt, dat betekend handen wassen voor je de schone vaat aanpakt, maar dat moet met handschoenen ook.
Een voordeel van handschoenen kan zijn dat de schone vaat erg heet kan zijn en je zo minder snel je vingers 'brand', maar ook dat valt mee.
Ergo: gewoon met blote handen of je moet het echt fijner vinden om handschoenen te dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet nodig je komt niet met het zeepwater in kontakt
maar vraag als je er zelf moeilijk heden mee heb om strake handschoenen (die ziekenhuishandschoenen )
heb ik zelf ook aan die zweeten ook nietmaar ik kan me indenken dat je het vies en of vervelend vind om etenswaren van de borden af te halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut doen! Zo voorkom je uitgedroogde/geïrriteerde handen, wondjes en ontstekingen (door het vuil op de borden etc.).