Wat houdt internet-marketing nou precies in?

Wat zijn de werkzaamheden, is het lucratief, is het leuk, enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij geen leuk werk... Maar ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk.

Het beste antwoord

Een Internet-marketeer kan vergeleken worden met een Marketing manager, behalve dat dit dan via de computer gebeurd.

Hij zorgt voor de promotie en naamsbekendheid van het bedrijf op het internet. Zo komt hij vaak in contact met zoekmachines, zoals Google. Hier moet hij dan zorgen dat het bedrijf snel, gemakkelijk en opvallend te vinden is.

Ook moet hij de website van het bedrijf optimaliseren, zodoende deze door de zoekmachines herkend wordt.

Daarnaast zorgt hij tevens voor reclame advertenties op diverse websites en zorgt hij dat de bedrijfssite in het oog valt bij de (potentiële) klanten...

Dit zijn zowat de voornaamste taken van een internet-marketeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cvanbeveren legt het goed uit.
In de praktijk kan het lucratief zijn als je zelf een internet product hebt die je op het internet kan verkopen. Dat kan een e-book zijn maar ook een fysiek product.

Uiteindelijk moet je wel weten hoe je hoog in de ranking van google kan komen te staan. Met adwords is dat redelijk makkelijk maar met SEO duurt het wat langer en afhankelijk van de kennis over SEO van de competitie kun je best wel een eind komen. Het klinkt vreemd maar er wordt veel gebakken lucht verkocht door zogenaamde gespecialiseerde internet bedrijven. Met een paar simpele tools kom je best wel een eind.