Wat is beter als je overwerkt uitbetalen in geld of vrije dagen ?

Mijn baas geeft liever vrije dagen voor over werken, maar ik weet als je over werkt dat je meer geld krijg.
IK vind als ik mijn over uren in uren laat uit betalen dat je er niks mee op schiet.

Stel ik werk 1 dag over en laat het uitbetalen in 1 vrije dag, dan schiet ik er in principe niks mee op.
Maar als ik het laat uitbetalen en ik verdien in 6 uur werken per dag normaal (bv) 60 euro per dag ,dan krijg ik volgens mij nu 90 euro met overwerken .

Ik werk namelijk 6 uur per dag en verdien ongeveer 60 euro per dag en volgens mij krijg je toch de helft meer als je overwerkt.
Dus dan wordt dat toch ongeveer 90 euro ?
En als mijn baas het laat uitbetalen in vrije dagen dus 1 dag werken is 1 dag vrij dan klopt er toch iets niet ? ik vind dat ik daar dus niks mee op schiet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik zou gewoon de vrije dagen nemen want over extra loon moet je loonheffing betalen en das zonde....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je overwerkt ontvang je hetzelfde uurloon als over je normale uren. Het nadeel is, dat je veel meer belasting moet betalen, dus uiteindelijk ben je niet veel beter uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens moeten kijken wat er in het c.a.o. staat over vergoedingen van overwerk, en hoeveel je snipper uren je hoort te krijgen voor wat je overwerkt, het klopt niet, je hoort meer te krijgen, want je werkt over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overwerk gaat pas tellen op het moment dat je meer uren werkt dan de standaardwerkweek (36 of 40 uur). Toeslagen gelden vaak voor het werken tijdens minder gangbare uren (avond- weekend- of nacht dienst)

Gelet op de belastingafdracht over het uitbetalen van extra uren, kan het best aantrekkelijk te zijn om te genieten van de extra vrije tijd. Maar dat is afhankelijk van je eigen financiele behoefte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij de uren zwart wil betalen dan moet je dat doen
doet hij het in het wit dan zou ik vrije dagen nemen anders breng je heel veell van je extra centjes naar de fiscus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Connie1966;

Als je je overwerk in vrije tijd laat omzetten hou je in feite de overwerksituatie in stand, want als je dan vrij bent stapelt het werk zich weer op. Misschien is het een optie om het extra werk gewoon als meerwerk te laten uitbetalen en de overwerktoeslag op te sparen in virije tijd met de afspraak dat je die opneemt zodra het weer wat rustiger wordt.