Mag je ontslagen worden om een neuspiercing of niet aangenomen worden ?

Mijn dochter was aangenomen toen ze nog geen neuspiercing had, en heeft intussentijd een neuspiercing genomen .
Het is geen overdreven neuspiercing het is een klein diamantje.
Nu loopt haar baas te klagen dat ze het uit moet doen.

Valt dit onder discriminatie ?

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik hoor van mijn dochter dat er nog een meisje werkt met een neuspiercing.
En deze persoon komt meer in contact met mensen want zij werkt achter de kassa.
En dat heeft ze ook gezegt en dan zegt haar baas ze owh dat weet ik niet.
En meer werd er niet gezegt.

Toegevoegd na 5 uur:
Ze is totaal niet brutaal, zelfs verre van dat ze is zelfs veel te softie op verbaal gebied dan en ze is erg verlegen.

Ik vroeg alleen maar of je ontslagen mag worden of niet aangenomen omdat :
1 persoon in de piercing shop vertelde dat ze je nooit mogen weigeren of ontslaan om een piercing of tattoo of andere lichamelijke versiersel.
Want mijn dochter vroeg om een onzichtbare piercing voor haar werk, en toen vroeg hij waarom ze dat wilde.
Toen zei ze voor mijn werk, want die bestaan ook dat heeft ze op internet gezien.
Hij zei dat is discriminatie als je geweigerd wordt of ontslagen.

Want ik dacht zelfs van jahoor je kan toch niet iemand aannemen die helemaal toegetakeld is met piercings en tatoeages of wat dan ook.

Jongens mogen niet eens een oorbel in hun oor en meisjes wel, dat vind ik dan ook niet mogen.
Waarom mogen jongens dan geen oorbel en meisjes wel ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Als kort antwoord op je vraag. Ja dat mag en dat is geen discriminatie. Als je een representatieve baan hebt en dat is vakkenvulster in dit geval dan moet je er netjes verzorgd uitzien. Dit staat dan ook in de CAO of arbeidsvoorwaarden. Doorgaans mag je geen piercings e.d. hebben dan. Vaak mag je alleen oorbellen in andere lichaamsversieringen zijn dan uitgesloten en moeten afgeplakt worden zoals een wenkbrauwpiercing of uit. Om geen discussies te hebben zijn alle versierselen dan verboden groot of klein maakt dan niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt ze mag het afplakken of uitdoen.

Andere antwoorden (5)

Dat hangt er vanaf wat er in de cao staat.
Bedenk: er zijn funkties waarbij zichtbare piercings niet welkom zijn, bijv frontoffice werk, waarbij de klanten je kunnen zien bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze werkt al vakkenvulster in een supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Connie 1966: Als ik de opmerkingen zo lees bekruipt mij het gevoel dat er misschien meerdere factoren in het spel zijn bij jou dochter's ontslag dan alleen de neuspiercing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Samuel1304 Mijn dochter is niet ontslagen en word ook misschien niet ontslagen.
Ik vraag dat alleen maar voor als ze wel ontslagen word.
En lees mijn toevoeging.
Want mannen of jongens mogen geen oorbellen of oorbel in en meisjes wel.
Ik vind dat dan ook niet kunnen, waarom mogen jongens nou geen oorbel in en meisjes wel ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het soms in staphorst ?
lijkt mij dat als je alleen vakken vult dat dat geen bezwaar mag wezen
misschien dat die werk gever denkt van als ik aan een piercing begin waar eindigt het dan
bvb met een heel hoofd die onder zit en allemaal tattoos
als ze een baan heeft waardoor ze met klanten in contact is en daardoor het image van het bedrijf schade oploopt ..moet ze die verwijderen .
de baas van haar kan het kleine diamantje van haar door de vingers zien maar waar houd het op..de volgende medewerker komt misschien wel met een ring door de neus want als t ene mag kan hij t andere niet weigeren ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit valt niet onder discriminatie, maar een persoonlijke aanmerking op uw dochter.

Als een bedrijf dit schadelijk vind voor zijn imago (dit kan door tatoeages en piercings), kan deze er wat van zeggen. het ligt echter aan de CAO en het soort contract dat afgesloten is of ze ontslagen kan worden.
Heeft ze een 0 uren contract dan word ze gewoon niet meer opgeroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad hangt dat van de afspraken, contract en eventuele CAO af en heeft het niets met discriminatie te maken.
Als de werkgever met twee maten meet (collega) dan heeft ie een probleem.
Als je dochter in loondienst is en een vast contract heeft, kan de werkgever haar niet ontslaan, hoogstens ontslag aanvragen. Er is nl geen reden voor ontslag op staande voet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerlijk gezegd vind ik het een beetje aso staan. misschien is je dochter dat wel niet, maar je wekt wel de indruk, dat kan niet, als je met klanten in aanraking komt moet je er representatief uitzien.