Wat zou jij zeggen in deze situatie?

Mijn werkgever is een belangrijke afspraak niet nagekomen, ik heb haar hier al op gewezen. Maar ze probeerde hier onder uit te komen. Met de opmerking dat was toch niet voor vandaag afgesproken? Toen ik zei dat we toch echt deze datum hadden afgesproken mompelde ze wat en liep weer door. Het is niet de eerste keer dat ze een afspraak niet is nagekomen. Nooit komt er enige vorm van excuseses. Ik weet zeker dat ze hier zelf niet op terug zal komen.

Doordat zij haar afspraak niet nakomt, kan ik niet door met dit project. Ik haar al vaker gezegt dat ik het vervelend vind als ze afspraken niet nakomt. Meestal probeert ze het dan op mij af te schuiven of een draai aan het verhaal te geven. ze zal echter nooit haar fout toegeven of excuses aanbieden.

ik ben het nu een beetje zat en wil op een correcte manier aangeven dat ik baal van bovenstaande situatie. Ik wil het echt alleen bij deze situatie houden, dus niet terug komen op eerder gemaakte fouten. Dan komt ze namelijk met het verhaal dat ik dat toen aan had moeten geven. Als ik zeg dat ik dat toen ook gedaan heb, doet ze net alsof ze dat niet meer weet. Of dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. En voor je het weet gaat het gesprek niet meer over haar, maar over mij.

Wie helpt mij met het geven van feedback......

Ps. Ik ken de feedback regels, maar zou graag weten hoe anderen dit zouden zeggen tegen hun werkgever.

.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je moet een en ander natuurlijk mondeling bespreken, maar in dit geval zou ik of een mailtje vooraf naar haar toe sturen over dit onderwerp of achteraf een kort mailtje of briefje met de afspraken die je met haar gemaakt hebt.
Dan kan ze later niet zeggen dat jullie er niet over gesproken hebben of dat ze het niet meer weet of andere onzin.

Dan zou ik een afspraak met haar maken (in de hoop dat ze die na komt) en vervolgens zeggen dat je snapt dat ze het druk heeft maar dat deze afspraak voor jou belangrijk was. Ik zou ook aangeven dat je je door het niet nakomen van afspraken niet serieus genomen voelt. Dan zegt ze natuurlijk dat dit niet zo is, maar dan heb jij in ieder geval het belang ervan aangegeven.

Zodra je achteraf gaat vastleggen, door per mail de afspraken aan haar te mailen, zal haar gedrag gaan veranderen. Je dwingt haar dan om jou serieus te nemen. Vaak genoeg zijn mensen uit hun functie gezet met dit soort informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas hebben we geen gezamenlijke agenda, maar ik heb wel gezien dat ze het opschreef in haar agenda. Aan het eind van het gesprek maakte ik een samenvatting van de gemaakte afspraken. deed ik bewust omdat ik natuurlijk weet dat ze wel vaker afspraken niet nakomt.
mag helaas niet helpen.... Ik vind jou tip om naderhand de afspraken per mail te versturen erg goed! Dan staat het duidelijk op papier en kan ze de gemaakte afspraak niet ontkennen of verdraaien. Ik ga zeker het gesprek weer met haar aan. Ook al weet ik dat het geen effect gaat hebben. Ik wil namelijk voorkomen dat ze straks ook nog gelijk heeft als ze zegt dat ik niet naar haar toe ben gekomen. Maar vermoeiend is het wel.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt helaas niet afdwingen dat iemand jou serieus neemt. Werkt de manier die je gebruikt niet, doe het dan anders. Dan krijg je een ander resultaat.
Nog meer duwen bij haar werkgever gaat niet werken omdat het lijkt alsof de werkgever zich graag boven het project zet. Vind haar motivatie om dit bedrijf te runnen en dan ben je al een eind op weg naar hoe zij wel tot actie is te bewegen!

Andere antwoorden (6)

Je zou haar op een rustig moment kunnen vragen om even apart te gaan zitten omdat je iets wilt bespreken.

Op dat moment geef je rustig en helder aan wat jou stoort. Je kunt er ook bij zeggen dat je het niet professioneel vindt dat zij als leidinggevende haar afspraken niet nakomt. Immers, zij vraagt dat toch ook van jou?

Vraag haar ook duidelijk wat jij in het vervolg moet doen zodat zij haar afspraken wel nakomt. Op die manier moet zij antwoord geven en kun je er eventueel later (als zij weer een afspraak niet is nagekomen) erop terug komen.

Tip voor de volgende keer: Maak altijd via mail een afspraak. Bijvoorbeeld in de gezamenlijke agenda. Zo kun je altijd aantonen dat de afspraak vast staat.
Vraag ook altijd om een bevestiging.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een mondelinge afspraak altijd per mail bevestigen. En de afspraken die ze nog na moet komen als het kan een paar dagen of 1 dag ervoor, een kort vriendelijk herinnerings mailtje er achteraan sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga niet direct in de aanval en betrek het op jezelf.
Dus geef aandat jij je werk niet goed kunt doen omdat...
Dat je dat niet leuk vindt.
Dat je dat graag wilt verbeteren en denkt dat je dat kan doen door in het vervolg afspraken per mail gaat bevestigen/ toetsen om te voorkomen dat je iets verkeerd begrepen hebt.
En een paar dagen voor een deadline even "buurten"om te vragen of alles nog op schema ligt zodat je je eigen werk wat beter in kan delen (en daarmee haar ook nog even aangeven dat je nog iets verwacht).

Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herinnerings mailtjes van te voren sturen zal ze waarschijnlijk als kritiek opvatten. Aan de ander kant vind ik het ook van de zotte dat ik mijn werkgever moet gaan herinneren aan gemaakte afspraken. Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry verkeerde reactie bij het antwoord geplaatst... Bedankt voor je reactie!
Je kunt voor deze keer alleen een oplossing zoeken in het vragen om een persoonlijk gesprek, en hopen dat als jij aangeeft dat jij graag verder wilt met je werk, dat ze dan bijdraait. Een goed draaiende afdeling is ook in haar voordeel!

Voor volgende keren kun je een logboek bijhouden: vermeld hoe laat je haar aangesproken/gebeld/gemaild hebt, en wat er toen is besproken.

Loopt het de spuitgaten uit, dan zou je kunnen overwegen een gesprek aan te gaan met de manager boven haar. Als je bij zo'n gesprek het logboek of mailverkeer kunt laten zien, sta je steviger in je schoenen. Misschien kan zo iemand mediator zijn tussen jullie? Er lijkt een verschil in commucatie en verwachtingen te zijn.

Toegevoegd na 27 seconden:
Commucatie moet uiteraard communicatie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het knap van je dat je aangeeft en dus ziet dat het geen zin heeft om oude koeien uit de sloot te halen want dat steunt je niet. Dan had je dat inderdaad meteen moeten bespreken (les voor de volgende keer).

Wat je nu wel zou kunnen doen is, met de feedbackregels in je achterhoofd, haar kenbaar maken waar je mee bezig bent en welke gevolgen het heeft voor het project als zij de gemaakte afspraken niet nakomt.
Vraag haar (en niet zeg haar) wat zij in dit geval kan bijdragen aan het doen slagen van het project. Dat je haar nodig hebt. Ik het gevoel dat jouw werkgever iemand is die graag van alles wil en oppert en enthousiast mee gaat, maar de details over het hoofd ziet. Die persoon heeft iemand nodig die haar expertise respecteert en haar dus vraagt of ze wil helpen met ....

Ik neem aan dat jouw werkgever er ook heel erg bij gebaat is dat jouw project slaagt. Als dat namelijk niet zo is, heeft ze een verkeerd beroep gekozen en heeft ze geen verbinding met haar producten, personeel en klanten. Dat is nodig om goed te kunnen ondernemen (ik ben zelf ook eigen baas, maar zonder personeel).

In het kort:
- vraag haar hulp (doe als het moet zelf een stapje terug)
- benader haar op haar expertise en onmisbaarheid
- pak het anders aan dan je tot nu toe met haar hebt gedaan
(doe wat werkt en doe anders als het niet het gewenste resultaat heeft)

Ik hoop dat je hiermee verder kunt om je doel te bereiken.

Succes en houd het einddoel voor ogen! Het maakt niet uit hoe je er komt maar DAT je er komt.

Yvonne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het allemaal op zich goede adviezen die er zijn gegeven, maar de prangende vraag is natuurlijk waarom je werkgeefster zo'n houding aanneemt. Ze is niet voor niets op die positie terecht gekomen. Haar houding leidt er zelfs toe dat je project niet kan worden uitgevoerd en dit is van directe invloed de resultaten van het bedrijf. Een zeer onserieuze opstelling van deze dame.
Ook accepteert ze geen commentaar van een ondergeschikte op haar houding en daarom krijg je geen excuses.
Ik vraag me af of ze zo alleen tegen jou doet of dat ze ook andere medewerkers zo behandelt. Daar is makkelijk achter te komen. Mocht het laatste het geval zijn dan moeten haar meerderen dit ook opgevallen zijn en die hadden dan al lang moeten ingegrepen. Is het eerste aan de orde dan heb je een probleem, want dan heeft het met je eigen functioneren te maken.
Voor een buitenstaander is dit moeilijk te beoordelen, maar een file aanleggen om die later tegen een meerdere te gebruiken lijkt me gezien de huidige situatie geen goede richting. Dan zijn de peren rijp. Als het iets tussen jou en haar is zul je daar de oplossing moeten zoeken en als dat tot niets leidt rest er maar een ding en dat is een andere baan zoeken.