Wat is een mooie term die 'bezoekers' en 'lezers' samenvat?

Ik ben op zoek naar een goede term die beide in elkaar mengt. Wij hebben een website en een tweewekelijkse hardcopy uitgave, waarbij we altijd respectievelijk over bezoekers en over lezers spreken. In het kader van rebranding wil ik voortaan al onze lezers hetzelfde noemen. De term lezers gaat helaas niet op, gezien teveel mensen dat nog steeds associëren met een hardcopy uitgave. Iemand enig idee? Alle input is welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

gebruikers is een veel gebruikte term
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de context kan je misschien een wetenschappelijk woord gebruiken : doelgroep.

Als het minder formeel is kan je dan niet de twee termen
bezoekers / lezers aanhouden, gescheiden door een /. Vast niemand zal zich eraan storen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrienden.
Alles en iedereen wordt tegenwoordig maar vrienden genoemd.

Beste vrienden van ...

Gasten. Iemand die op bezoek komt is een gast.

Users. Engelse termen doen het blijkbaar ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een verbastering van de naam van je product, zoals Hyver, Twitteraar, Tweaker, etc.
13 jaar geleden
Geïnteresseerden misschien, is wel wat formeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel is goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze dacht ik ook en sluit me hierbij dus aan.