Als je doorstudeert, kan je in principe alles (behalve koningin of iets dergelijke, maar dat spreekt voor zich). Met een vmbo krijg je alleen de laagbetaalde, maar praktische banen. Je bent dus uitvoerende. Misschien is het een idee om een baan te zoeken die ook een (interne) opleiding aanbiedt, dan leer en werk je tegelijkertijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook koningin behoort tot de mogelijkheden, alleen moet je daarvoor de juiste persoon huwen - iets wat niet per sé opleidingsgevoelig hoeft te zijn, maar in dit geval waarschijnlijk dat wel is.
Met alleen vmbo zonder daar nog een mbo achteraan te doen?

- McDonalds medewerker
- Vakkenvuller
- Schoonmaker
- Aspergesteker

Alle banen waarvoor geen opleiding vereist is dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze heeft wel een opleiding gedaan nl. VMBO,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mormel geloof niet dat je weet wat voor school het VMBO is, de vragenstelster is ook niet helemaal duidelijk hierin want er zijn nogal niveau verschillen binnen het VMBO. Maar VMBO-T is de vroegere MAVO, daar kan je best een baan bij vinden, waarvoor je hoger opgeleid moet zijn als de banen die jij aangeeft.
Veel mensen hebben een erg negatief beeld van het VMBO wat jammer is. Vroeger was een MAVO diploma een prima basis, voor verdere opleiding of een baan , nu wordt er gedaan of je een verlengde basisschool hebt doorlopen, alsof je geen opleiding hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VMBO = VOORBEREIDEND MBO. De bedoeling is wel dat er een MBO op volgt, dat verhoogt je kansen op werk behoorlijk.
Je hebt vast ook een bepaalde richting gedaan op het VMBO of gaat dat nog kiezen. Het is een praktijkgerichte opleiding waarbij je bijvoorbeeld in de zorg kunt, administratie, techniek, horecakant. Dat ligt er aan welke richting je hebt gedaan of gaat doen.
Als je liever werkt dan studeert, kun je eerst ervaring gaan opdoen in de praktijk in de richting die jij dus hebt gekozen en leuk vindt. Als je een tijdje werkt, weet je wat je echt leuk vindt en kun je verder leren als je wilt of het werk dat je doet, zo leuk maken als jij het wilt hebben.

Je kunt op 2 manieren (of meer) leren en dat is in de praktijk door te doen en daar ervaring en kennis mee op te doen of eerst via school en daarna werken.

Het belangrijkste is dat je eerst weet wat je echt leuk vindt (of leuk lijkt) om te doen. Daarna kijk je wat de mogelijkheden zijn en of je meer kennis en vaardigheden wilt leren van dat werk. Dit kan dus door studie of (begeleiding in) de praktijk.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met VMBO kun je vrij veel..
Je kan inderdaad niet aan alles beginnen, maar als je laag begint kun je via je werkt wel doorgroeien naar een betere functie of baan. Ervaring word tegenwoordig vaak net zo belangrijk gevonden als opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
theoretisch kan wel alles. Als je hierna doorstroomt naar havo daarna naar vwo en daarna latijn en grieks gaat leren kan je in principe alles doen. In de praktijk is dit bijna onmogelijk omdat je (niet lullig bedoeld) vwo waarschijnlijk niet haalt. in dit laatste geval: Nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan of je vmbo-t hebt gedaan en je hierna bijvoorbeeld doorgaat op de havo of dat je een praktijkgerichte opleiding hebt gedaan. Dan kan je aan de hand van die opleiding doorgaans het beste een beroep zoeken in die richting. Als je bijvoorbeeld een kappersopleiding hebt gedaan zal je moeilijk aan de slag kunnen als loodgieter. Dus in principe ligt de wereld voor je aan je voeten maar voor het ene zal je meer moeite moeten doen dan voor het andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf ook een vmbo TL diploma behaalt,daarna was ik 2 jaar gaan werken ,en nu ben ik weer begonnen met school,ik doe nu mbo Financieel administratief medewerker.
ik raad je aan om ook een mbo opleidng te gaan doen en daarna kan je nog altijd een Hbo opleiding gaan doen;)