Ontslagen: Heb ik nog recht op deze feestdag?

Ik werk in een kinderdagverblijf en ben collectief ontslagen vanaf augustus. Ik heb deze week vernomen dat ik binnenkort al ergens anders kan beginnen dus gaat deze termijn vervroegd stoppen (+-10 september laatste werkdag)

Op 15 augustus was er een officiële verlofdag die in praktijk als brugdag wordt ingezet in november. Maar dan werk ik er niet meer.. Heb ik alsnog recht op deze officiële feestdag? (deze bijvoorbeeld op een andere dag te nemen)

ps: Ik Woon in België

Toegevoegd na 10 minuten:
misschien nog een relevante vraag;
Kan iemand me uitleggen waarom ik juist al mijn rechten verlies omdat ik een tegenopzeg geef met de reden dat ik ander werk heb gevonden? Want ik kan dit geen plaats geven, heb het gevoel dat ik gestraft wordt omdat ik snel ander werk vindt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, er is officieel besloten dat die dag plaatsvindt nadat je ontslagen bent, hier kan je niets aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aangezien je op maria hemelvaart hebt gewerkt, heb je m.i. wel degelijk recht op deze dag! Dat die dag pas in Nov. opgenomen wordt,doet niet ter zake.
Jouw 2e vraag ,daar kan ik je niet in raden,volgens mij is dat een persoonlijke kwestie.