Als je voor een nederlandse werkgever gaat werken in de USA voor 2.5 maanden heb je dan een visum nodig? Welke verzekeringen komen daarbij aan te pas?

Zijn er nog andere juridische zaken waar je op moet letten? Alle tips welkom!

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, je hebt een visum nodig. Zonder visum mag je maximaal 90 dagen in de VS blijven.

Hier kan je alle informatie over verzekeringen, verlengingen en aanvragen vinden:

http://visumdienst.com/verenigde+staten+van+amerika.html

http://www.allesamerika.com/douane-paspoort-amerika.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Amerika kent vele soorten visums (oa. journalisten, sporters, toeristen, werkvisa enz), daarom hangt er het er sterk van af wat je komt doen. Als je bv niet langer dan 3 maanden blijft en je bent er alleen voor beurzen (als standhouder) of je komt er om les te geven in jullie product wat je verkocht hebt aan hun, dan kan dat volgens mij met een gewoon visum. Met het ESTA programma kan je makkelijk zo'n toeristen visum vragen. Op onderstaande link kan je meer informatie vinden, door bv een oefen aanvraag te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hej!

En anders kun je altijd de Nederlandse Ambassade in de USA bellen of mailen.

De Nederlandse Ambassade in Amerika is gevestigd in Washinton. 4200 Linnean Avenue NW Washington D.C.
20008
Tel +1-202-2445300
E-mail nlgovwas@netherlands-embassy.org
Website: www.netherlands-embassy.org.nl