Mag iemand die hier als kennismigrant werkt ook een tijdje voor het project in het buitenland werken?

Ons bedrijf heeft een project in het buitenland en de communicatie met de klant verloopt stroef. Daarom hebben we een kennismigrant uit dat land naar Nederland gehaald om de communicatie soepel te laten verlopen. Nu moet de persoon voor een paar weken naar de project locatie (dus land van herkomst van de kennismigrant) om daar orde op zaken te stellen. Mag een kennismigrant gewoon naar het buitenland en daar aan het werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Uiteraard mag de kennismigrant gewoon in zijn eigen land aan het werk. De regels omtrent kennismigranten regelen onder welke voorwaarden de migranten in ons land aan het werk mogen. Als deze personen voor uw bedrijf in hun eigen land gaan werken, zijn deze regels in principe even niet meer van toepassing.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ja dat kan als hij/zij een geldig legitimatie of paspoort heeft
Bronnen: