Moet je als freelancer, wanneer je wilt stoppen met freelance werk en gaat solliciteren naar een vaste baan, je klanten vermelden op je CV?

Is het aan te bevelen (de werkgever waar je solliciteert ziet voor wie je zoal gewerkt hebt), of zijn namen van klanten privé informatie en gaat het de werkgever niets aan?

Toegevoegd na 1 uur:
Even ter aanvulling: de beoogde baan heeft qua werkzaamheden niets weg van het huidige freelance werk. Dus vandaar mijn vraag of vermelding van klanten wel zo relevant is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een potentiële klant benadert, neem ik toch aan dat je ook iets van een portfolio laat zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in dit geval geen geen sprake van een portfolio. Het gaat mij erom of het van belang is namen te noemen.

Antwoorden (3)

dat ligt er maar net aan wat voor een freelancer je bent, als je bijvoorbeeld een ontwerper bent zou ik grote projecten noemen op je cv en de rest in je portfolio houden.

ben je meer van de ondersteunende functies dan zou ik de bedrijven noemen waarvoor je wat langer hebt gewerkt, als het kort was, hou het dan kort en op diverse bedrijven en richt je meer op de werkzaamheden die je hebt uitgevoerd dan de bedrijven zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet bij een sollicitatie altijd proberen geen gaten te laten ontstaan waar het gaat om de gewerkte periode.
Als je dus aangeeft wat je als freelancer hebt gedaan is dat duidelijk.
Geef ook aan waarom je ervoor kiest weer in een dienstverband te willen werken.

Toegevoegd na 3 uur:
Je moet toch wel verantwoorden aan een nieuwe werkgever wat je in de tijd hebt gedaan toen je freelance werkte of zeg je werkloos
13 jaar geleden
Ik zou het alleen er in vermelden als het gebruikelijk is in de branche waar je in werkt.
Een referentie zou wel kunnen lijkt me.