ben je verzekerd als je overwerkt zonder betaald te krijgen?

ik ken iemand die bij een bedrijf werkt. en daar is het normaal dat mensen overwerken zonder extra betaald te krijgen. natuurlijk wordt dat op een andere manier goed gemaakt. door betere salarissen.

nou vroeg ik me dus af of je dan wel verzekerd bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je voor een baas werkt dan ben je normaal verzekerd.
Als je overwerkt zonder betaling,dan ben je nog steeds voor je baas aan het werk.
Dus dan ben je ook verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 zo is 't

Andere antwoorden (5)

Ja, als er in een contract staat dat overwerk niet betaalt wordt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het maar op papier staat. Mondeling klinkt goed, maar als er iets fout gaat moet jij maar aantonen dat iets is afgesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 Onzin, je bent wettelijk verzekerd als je in opdracht van je baas aan het werk bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat is duur waar de schoen wringt, ik zeg, baas zegt. Dus altijd afspraak op papier danwel cao zoals in een aantal beroepstakken al geldt.
Ik vraag me even af welke verzekeringen je bedoelt maar je bent altijd verzekerd voor ziektekosten. Hoe kort of hoe lang je ook werkt. Wat een nadeel is, is dat je over de extra gewerkte uren geen pensioen opbouwt.
Als er iets gebeurd tijdens je overwerk op het bedrijf, val je onder de verzekering van het bedrijf.
Als je andere verzekeringen bedoelt, moet je dat er even bijzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deels waar, maar daarom ligt het 'standaard salaris' hoger. Overwerk is in principe incidenteel, dus dat is natuurlijk wel een voordeel voor de werknemer.
Ja. Zolang je voor je baas bezig bent, ben je verzekerd. Sterker nog: Bij de meeste CAO's val je zelf tijdens het reizen van en naar je werk verzekerd tegen de gevolgen van ongelukken ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ben je altijd verzekerd als je bij een bedrijf of bij de overheid in loondienst bent. Ongeacht het aantal uren dat je maakt.