Welk salaris kan een verpleegkundige vragen voor 3 maanden zorg in L.A.?

Naast tickets, verblijf en onkosten en vrije uren. Zij is persoonlijk gevraagd. De zorg bestaat uit wondverzorging iedere dag en dat duurt een half uurtje. Ze wordt ook contactpersoon voor de artsen daar. Zij heeft HBO-V en is gespecialiseerd en heeft jarenlange ervaring. (Het is niet voor mijzelf).

Toegevoegd na 2 minuten:
En 1 keer per dag een oudere dame (in hetzelfde huis) helpen met wassen en aankleden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Niveau van beloning in Nederland.

13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Ik weet niet over het niveau van beloning in de USA. Wel weet ik dat je, als je een klein medisch foutje begaat, op een enorm pijnlijke manier met de claimcultuur in aanraking kunt komen. Bezint eer ge begint.
Annswers
13 jaar geleden
Goede tip!

Het beste antwoord

Zij kan gewoon het salaris vragen, dat ze in Nederland ook gekregen zou hebben. Haar laatst verdiende salaris dus.

Als beginnend verpleegkundige op HBO-niveau kun je rekenen op een bruto salaris van minimaal zo'n € 1.690,- per maand. Dit kan oplopen tot ongeveer € 3.180,-. Dit is
exclusief 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering.

Het maakt niet uit dat ze maar een half uurtje met wondverzorging bezig is en misschien een uurtje met het wassen en aankleden van de oude mevrouw. Zij kan de rest van de dag niet echt iets anders gaan doen, dus ze zal gewoon het normale dagsalaris betaald moeten krijgen. Als de mensen haar graag willen hebben, en dat blijkt zo te zijn, anders hadden ze haar niet gevraagd, dan zullen ze dit ook zonder problemen betalen.

Tip is altijd, zet niet te laag in, bij salarisonderhandelingen. Een persoonlijke verpleegkundige is speciaal en in Amerika ook een beetje een statussymbool, dus mag wat kosten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het hier mee eens omdat deze VP geen ander werk naast haar zorg aan deze mensen kan aannemen. Daarvoor zijn allerlei papieren nodig in Amerika en zal niet lukken voor die 3 maanden. Daarom kun je (naast ticket etc.) een fulltime salaris vragen. Je kunt altijd omlaag als je daartoe bereid bent omdat je wel gratis 3 maanden in de VS zit met veel vrijheden. Als deze mensen een persoonlijke verpleegkundige meenemen voor dit weinige werk, dan zullen ze het ook wel kunnen betalen. Niet te laag inzetten want je kunt altijd nog naar beneden. Bepaal voor jezelf vooraf in je hoofd waar je ondergrens ligt. Dan sta je steviger dan als je dat niet hebt.

Andere antwoorden (2)

Op basis van een full time baan is dat bijna $ 50.000 per jaar, dat zal dus voor een half uurtje per dag moeten worden teruggerekend en zal komen op iets tussen de $250 en $350 per maand. Komt daar nog een half uurtje wassen en aankleden bij voor een andere dame, dan kan je het bedrag ongeveer verdubbelen denk ik.
itsme
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Dank je voor de moeite
Het werken in het buitenland gaat tevens gepaard met het verlies in de toekomst op een gedeelte van de aow..
Elk jaar in het buiten land is een jaar minder in bedrag. De aow wordt in 50 jaar opgebouwd.
Salaris ontvangen in een buitenlandse betrekking is altijd een kwestie van eerst goed onderhandelen. Vergeet niet dat ook hier weer geen pensioen over wordt betaald. Dus moet je met dat geld wel weer iets regelen voor later.
Sparen voor je pensioen. In Amerika wordt je ook makkelijker ontslagen. Als het de opdrachtgever niet bevalt morgen weer een ander.