Ik heb 4 dagen geleden een sollicitatie gehad en nog steeds geen uitslag per telefoon; heb zelf al gebeld, maar krijg geen uitslag, opnieuw bellen??

Hoe kom je over als je belt? Ben bang dat ik totaal verkeerde indruk maak en weet niet of het juist beter is om geduldig af te wachten of initiatief te nemen en te laten horen dat ik zit te wachten op de uitslag van het gesprek!

Het gesprek verliep op zich aardig, al had ik wat moeite met lastige vragen; maar dat is vrij normaal op een sollicitatie meestal.. Enfin, ik ben echt benieuwd hoe ik ben overgekomen en wat ze van me vonden..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Nog even geduld hebben. Er kunnen wel n paar weken overheen gaan voor je antwoord krijgt. Misschien hebben ze nog meer kandidaten, dus nu ben je echt te snel. (Het komt wel voor dat je al bijna bericht hebt voor je thuis bent, maar dat zijn uitzonderingen).
Nog even geduld dus, en bijt niet al je nagels af
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

'Nog steeds geen uitslag'. Ik vind vier dagen ook wel erg kort om een uitslag te krijgen. Je bent waarschijnlijk niet de enige die solliciteert en men wacht af met het besluit tot alle kandidaten gesproken zijn en men intern heeft overlegt.

Het wordt iets anders als men beloofd heeft binnen enkele dagen te reageren maar dat schrijf je niet.

Niet meer bellen zou ik zeggen en rustig afwachten.
paulus811
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Je kunt ook vragen wanneer je iets van ze zult horen.
Als ze naar een ondernemend en assertief type zoeken, zou ik zeker van me laten horen. ;)

Het kan geen kwaad wat van je te laten horen, hoor. Je moet niet gaan lopen pushen natuurlijk, maar het laat wel daadkracht zien en je enthousiasme om er te willen werken wordt versterkt.

Succes!

Toegevoegd na 38 seconden:
Overigens; heb je afspraken gemaakt over de berichtgeving? Volg die dan vooral!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is altijd wel en beetje lastig, wat vinden zij beter dat jij initiatief toont en laat zien dat je voor de baan wilt gaan of liever dat je niet zo 'opdringerig' bent. Je zegt dat je zelf al hebt gebeld en dat je geen uitslag kreeg, bedoel je dan dat ze nog aan het overleggen zijn of..? 4 dagen op zich is nog niet eens zo heel lang om te wachten, is er niet naar voren gekomen wanneer je ze zouden bellen. Als je toch heel nieuwsgierig bent en twijfelt zou ik eerlijk gezegd ik zou eerlijk gezegd gewoon bellen, dan laat je tenminste wel zien dat je nieuwsgierig bent en ervoor wilt gaan, dat het je dus wel degelijk interesseert en niet zomaar afwacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht rustig af. Je hebt al een keer gebeld. Geef het nu wat rust, zodat men rustig kan beslissen, hoe ze nu verder gaan. Kom niet over als een drammer. je zult vanzelf bericht krijgen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik zou zeker wachten. Ze zijn misschien nog in gesprek met andere kandidaten. Ze bellen jou wel. Het is spannend dat geloof ik goed maar echt nog even geduld. Als ze volgende week donderdag nog niet hebben gebeld dan zou ik wel bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet ze toch minstens een werkweek geven lijkt me
het is nu ook vakantie tijd
13 jaar geleden
Ik heb ooit een baan niet gekregen, omdat ik na twee weken zelf belde.
Je had moeten vragen binnen welke tijd ze uitslag dachten te geven. Daar 50% bij optellen en dan gaan bellen, 1 keer overigens, daarna vergeten.
Bijv. Alz zij zeggen binnen 2 weken, dan kan je na drie weken navraag doen. Maar dan stoppen.