Hoeveel verdient een startende postbode gemiddeld per uur/...?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben 20 en word postbezorger.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

dat ligt helemaal aan je leeftijd, en word je postbode, of postbezorger. Ik was zelf 20 toen ik begon, en kreeg 6.14 euro netto per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Postbezorger:
Als postbezorger start je met een salaris van rond de € 8,- per uur (bij 23 jaar of ouder). Wanneer je 2 maanden in dienst bent ga je een pensioen opbouwen. Je hebt elk jaar 4 weken betaald vakantie en je krijgt vakantiegeld. En TNT Post geeft medewerkers een winstuitkering als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Voor die voorwaarden en aanvullende informatie over arbeidsvoorwaarden zie de CAO Postbezorgers.

*Tijdelijke postmedewerker:
Je salaris is afhankelijk van je werkzaamheden.

*Zaterdagbezorger:
Kun je aanvragen op het volgende formulier: http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/postbezorger/zaterdagbezorger/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle fulltime postbodes hebben recent hun ontslagbrief ontvangen. Dit in het kader van de TNT bezuinigingen.
Als postbode is er geen cent meer te verdienen.

Nu zijn ze postbezorgers aan het werven. Via www.postbezorger.nl kun je alle informatie krijgen. Behalve het loon. Dit is afhankelijk van de wijk waar je woont alsmede het aanbod van de te bezorgen post en ongeadresseerde stukken. Er wordt verwacht dat je een stevige fiets hebt maar je krijg wel een TNT fietstas alsmede een TNT jack.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 4 maanden als postbezorger gewerkt.
Daarna ben ik er vanwege de lage verdiensten mee gestopt.
Het klopt dat alle postBODES ontslagen worden/ zijn, en ze alleen nog postBEZORGERS aannemen op slechtere arbeidsvoorwaarden.

Je krijgt een contract van max 20 uur per week. Ik dacht dus, dat ik er dan nog een baan van 20 uur bij zou kunnen nemen, omdat ik kostwinner ben voor mijn gezin.
Ik werkte 6 dagen (incl zaterdag) volgens contract 3,5 uur per dag. Zou makkelijk onder schooltijd kunnen, dan was ik als ik om 11 uur begon om half 3 klaar. In theorie.

In de praktijk ben je om 11 uur op het uitdeelpunt, komen ze tussen 11 en 12 je post brengen, en heb je zoveel post dat je minstens 5 uur onderweg bent. De tassen mogen 25 kilo per stuk wegen, dikwijls zaten ze dichter bij de 40 kg. Ik was zelden voor 18.00u thuis. En bekaf, want ik had dus nog een baan erbij van 6 uur smorgens tot 10 uur. De uren die ik extra werkte zouden de volgende maand bij mijn salaris erbij geteld worden. Niet dus. Dan moest ik maar sneller lopen /fietsen. Maar als jij 10 tassen van 40 kg moet bezorgen, redt je dat niet in 3,5 uur.
De reclame van Gamma, Karwei, AH Bonus en C1000 moet je ook bezorgen. Hier krijg je echter niet extra voor betaald.

Dus samengevat: theoretisch krijg je minimumloon, maar in de praktijk ben je filantropisch bezig.