Zijn er ook nog mensen die veel ervaring opgedaan met het invoeren van een generiek functiehuis?

Bij ProRail zijn we bezig met een generiek functiehuis. Van zo'n 700 functieprofielen proberen we nu naar 100 generieke profielen te komen. Dit is een helse klus en goed implementeren is een vereiste. Het gaat daarna wel erg helpen. Het wordt sowieso transparanter, beter onderhoudbaar, meer resultaatgerichter werken, ook meer mogelijkheden op gebied van loopbaanpaden en nog veel meer. Iemand ervaring hiermee en waardevolle tips te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan in de univresitaire wereld gaan spieken. Daar zijn zogenaamde UFO profielen ingevoerd een paar jar geleden. De Universiteir Functie Ordenen profielen hadden ook tot doel duidelijker te maken welke eisen er bij welke functie hoorden en te zorgen dat verschillende mensen met gelijke baan ook gelijik gewaardeerd werden. Als je de UFO indeling al voorbeeld jat, ben je een stuk verder in de beeldvorming hoe je eea zou kunnen opzetten. Uiteraard heb je niets aan de daadwerkelijke funties..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij mijn werkgever gemeente Rotterdam hebben ze ook functiefamilies e.d. ingevoerd. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik weet wel dat ik te laag ben ingeschaald. Volgens de beschrijving van de functiefamilie zou ik 2 schalen hoger moeten eindigen dan ik nu zit, maar in de praktijk ben ik juist 2 schalen lager gezet. Hiertegen heb ik bezwaar aangetekend en deze procedure loopt nog.