Hoe zou ik het beste baan kunnen veranderen?

Al vanaf jonge leeftijd ben ik begonnen met hard werken in industrie, bouw en productiebedrijven.
Inmiddels ben ik 35 jaar en ik merk nu fysiek en mentale klachten steeds meer zich laten zien bij me.
In afgelopen 5 jaar werk ik voor een productiebedrijf waarin continue lopen en staan, zware platen tillen etc. behoren tot dagelijkse taken hier en al bij de derde werkdag ben ik uitgeput en moe, laat staan om en 40 uur werkweek te kunnen vol houden.
Extra man in dienst te nemen zit er niet in zegt mijn werkgever en steeds moet ik meer en sneller gaan opdrachten inleveren.

Ik ben van plan om een andere baan te zoeken. Iets dat ik nog jaren lang kan blijven doen.
Hoe zou ik het aan kan pakken!?
Waar zou ik mijn verhaal kunnen doen?
Of zijn er instantie om hiervoor tijd kan maken en uitgebreid mee kunnen denken?

4 maanden geleden
HannekeJanssen
4 maanden geleden
Houd er rekening mee dat in alle sectoren de werkdruk hoog is, dus dat je mentale klachten - als die te maken hebben met werkdruk - overal op kunnen spelen.
Ik denk dat je praktsiche bent opgeleid? In welke richting? En waar zou je hart liggen? Bijv. in de zorg zijn altijd mensen nodig!
Zoek online naar advertenties, en bedenk of je de banen die worden aangeboden wel of niet zou willen doen, en waarom dan (niet). Zo krijg je steeds duidelijker welke kant je op moet zoeken.
En ik zie bijv. een site werkzoeken.nl.
En praat met mensen die je goed kennen: wat vinden zij bij je passen, en wat niet?
afrodite
4 maanden geleden
Dank voor uw reactie.
Ik ben indd praktisch in media/sign sector opgeleid.
Zorg lijkt me wel interessant.
Zou een baanswitch, een grote stap terug zijn kwa inkomsten?!
Ik stap over met nul jaren werkervaring natuurlijk!
Castle
4 maanden geleden
Het salaris is iets waarover je kan onderhandelen. De sterkte van de onderhandeling kan bijvoorbeeld liggen dat er veel vraag is naar een bepaald soort mensen in een vak. Bijvoorbeeld verplegend personeel waar een tekort aan is. Ook bestaat de mogelijkheid dat bij een gelijke functie het salaris hoger is bij de instap dan nu is in uw baan maar dit lijkt me niet wat uw wenst. Je moet ook kijken of ondanks minder salaris de baan wel meer bevredigend is. Misschien bestaat er een mogelijk tot overwerk e.d. Begin met solliciteren en met mensen in contact te komen.
tinus1969
4 maanden geleden
Ga eens bij een uitzendbureau langs.

Antwoorden (1)

Misschien kan het Werkbedrijf (UWV) je helpen. Op hun site staat informatie over wat je kunt doen als je op zoek wilt naar een andere baan. Ook zijn er vacatures te vinden.
https://www.werk.nl/werkzoekenden/solliciteren/werk-zoeken/
4 maanden geleden