Ik ben doof aan mijn linker oor maar ik wil aansluiten bij de luchtmacht of landmacht. Kan dat?

Ik ben al mijn hele leven doof aan mijn linker oor en ik heb eigenlijk altijd naar de luchtmacht of landmacht gewild. Maar ik kwam er snel achter dat het onmogelijk is om aan de medische keuring te voldoen met dan dove oor. Is er verder geen enkele mogelijkheid om toch op dat gebied iets te kunnen doen?

3 maanden geleden
fremar
3 maanden geleden
https://www.rijksoverheid.nl/contact/informatie-rijksoverheid/e-mail-sturen
tinus1969
3 maanden geleden
Wat bedoel je met ‘op dit gebied?’ Waarom wil je bij land- of luchtmacht werken?
Inekez1
3 maanden geleden
Operationele / gevechtsfuncties zal niet gaan. Misschien zijn er wel mogelijkheden in bureauwerk, ict, data-analyse, logistiek etc.
AnnBoo8146
3 maanden geleden
Bij defensie kennen ze ook zogenaamd burgerpersoneel. Deze mensen dragen geen uniform, maar dragen wel, vanuit hun eigen vakgebied, bij aan de vrede en veiligheid. Op het internet kan ik nergens iets terugvinden over een medische keuring en of je als burgermedewerker van defensie aan dezelfde medische eisen moet voldoen als de militairen. Maar ik zou je adviseren om eens bij defensie te informeren naar de mogelijkheden.
https://werkenbijdefensie.nl/interessegebieden/burgermedewerker
rijstboi
3 maanden geleden
@tinus1969 Ik wou als van jongs af aan bij de luchtmacht en ik kwam erachter dat het onmogelijk wordt met dat dove oor. Ik hou van avontuur en dacht of er ook nog andere functies zijn binnen defensie dat wel mogelijk is met een doof oor.
tinus1969
3 maanden geleden
Voor avontuur moet je juist NIET naar defensie. Dat is gewoon regels volgen, zeker vliegen is enorm ’proceduralized’. Ik zou een heel andere richting op gaan denken.
rijstboi
3 maanden geleden
@tinus1969 ik weet niet precies eigenlijk wat het is maar defensie spreekt me enorm aan en ik heb altijd hier al van gedroomd maar geen idee wat ik nu moet doen.

Geef als eerste antwoord