Ontslagen na waarschuwing en opgesteld document. Nu ontslagen en geen transitie. Wat kan ik nu doen?

Ik had mijn tweede tijdelijke contract. Deze was stilzwijgend verlengd. Mijn baas was op de hoogte van mijn voorgaande burn-out klachten en had hierdoor wat slaapproblemen. Nou kreeg ik een document onder m'n neus officiële waarschuwing, nog een keer te laat en je wordt ontslagen. En werd een beetje gepushed dit te tekenen. Wel vind ik het erg voor de hand gelegen dit zo te spelen want hij wist dat dit sowieso nog een keer ging gebeuren, en dan kon ik voordelig de deur gewezen worden.

Terwijl er van mij geen opzet in het spel was, én ik al aan de oplossing bezig was samen met hem namelijk in gesprek met een ervaren bedrijfscoach waarmee ik kon praten.

Nu dus ontslag op staande voet. Wat is nu slim om te doen?

7 maanden geleden
tinus1969
7 maanden geleden
Geen energie meer verspillen aan deze werkgever. Werk aan herstel van je burn-out en zorg er voor dat je op tijd komt.
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Eens met Tinus1969. En zoek juridische hulp mbt het ontslag.

Antwoorden (1)

Win juridisch advies in. Ontslag op staande voet is namelijk aan voorwaarden verbonden. Als jouw ontslag niet aan alle voorwaarden voldoet, kan deze worden aangevochten bij de rechter.
Aangezien je al een document hebt getekend, zou ik niet te lang wachten met het inwinnen van juridisch advies. Wat de consequenties van dit document zijn weet ik niet, want ik ben zelf geen jurist. Maar ik heb als bron een linkt toegevoegd naar het Juridisch Loket.
7 maanden geleden