Mag mijn werkgever opleidingsuren terug vorderen bij uitdiensttredinf?

Ik ga na het eerste jaar van mijn hbo opleiding duaal uit dienst. In mijn leerwerkcontract staat dat ik bij uitdiensttreding mijn opleidingskosten, geraakt op 10.000 euro voor 4 jarige opleiding moet terugbetalen. Zij vragen echter na 1 jaar 8500 euro terug aan betaalde opleidingsuren.

10 maanden geleden
1.3K
SimonV
10 maanden geleden
Hier staat wat info:
https://www.rechtopjuristen.nl/arbeidsconflict/opleidingskosten-terugbetalen/

Antwoorden (1)

Staan er zijn in leerwerk contract geen%?. Meestal is binnen jaar 100% na 1 jaar 75% na 2jaar 50% ... Terug betalen.
10 maanden geleden