Hoeveel kost een tweede bachelor?

Ik heb aan de universiteit mijn bachelor afgerond, maar ben niet heel gelukkig met mijn studiekeuze. Het liefst zou ik de switch maken naar de zorg en de bachelor hbo verpleegkunde doen. Hoeveel kost zo'n tweede bachelor?

een jaar geleden
2.4K
ronron1212
een jaar geleden
https://lsvb.nl/dossiers/collegegeld/tweede-studie/
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Euro of 8000

Antwoorden (3)

Als ik kijk op de site van Avans+, dan staat er een bedrag van €15000.- voor.
Gezien het feit dat je al eens je propedeuse hebt gehaald, zal het voor een aanzienlijk lager bedrag moeten lukken (en in kortere tijd).

https://avansplus.nl/opleidingen/verpleegkunde-welzijn/bachelor-verpleegkunde-hbo-v?gclid=CjwKCAjwoIqhBhAGEiwArXT7Ky0-V2XgMmwQ6Zzav5zTFvof_eCTLSPzi_B8Til97MR1Gvm17OX5fhoCJtIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
-
Deze opleiding is voor mensen die al werk en/of eerdere opleiding binnen de zorgsector hebben. De opleiding verkorten (waardoor het goedkoper zou worden) kan afhankelijk van je eerder opleiding (bijvoorbeeld mbo verpleegkunde). Met een bachelor in een heel andere richting krijg je geen studievoordeel.
Als je eerste opleiding niet in de zorg-sector was, dan geldt voor jou nu het wettelijk collegegeld voor je tweede studie. Voor opleidingen binnen zorg of onderwijs geldt namelijk een uitzondering, omdat de overheid mensen wil stimuleren om over te stappen richting zorg of onderwijs.

Het wettelijk collegegeld voor 2023/2024 is 2314 euro voor de voltijdsopleiding en tussen de 1377 en 2314 euro als je duaal of in deeltijd studeert.
een jaar geleden
De kosten voor een tweede bachelor verschillen per opleiding en instelling. Neem contact op met de instelling waar je de opleiding wilt volgen om de exacte kosten te achterhalen.
10 maanden geleden