Mag mijn school mij verbieden te pauzeren in de aula?

hoi, ik heb vorige week op school iets heel doms gedaan, waar ik natuurlijk spijt voor heb. maar nu heeft de school besloten om mij na een schorsing van 3 dagen, ook nog me nooit meer in de aula laten pauzeren maar op onze studieplein, ZONDER mijn vrienden. de directeur heeft gezegd dat ik nog een schorsing krijg als ik het er toch van maak dat ik met mijn vrienden pauzeer. ik zit op 4 mavo. Mag dit eigenlijk wel?

een jaar geleden
1.9K
tinus1969
een jaar geleden
Dit klinkt alsof de school je deze regel oplegt om herhaling te voorkomen; klopt dat? Deed je iid iets dom met vrienden in de aula?
Quidplura
een jaar geleden
Hangt er een beetje vanaf wat je uitgespookt hebt denk ik. De school mag je sowieso een sanctie opleggen. Bovendien heb je nog maar zeven weken school, dus gewoon even doorbijten.
zaidelmok
een jaar geleden
ik heb 2 sets airpods gestolen uit de kleedkamers van gym. mijn vrienden hebben hier niks mee te maken.
crispy
een jaar geleden
Ik denk dat je blij mag zijn dat je überhaupt nog op die school mag komen.
Het komt er op neer dat de schoolleiding jou wil isoleren van de anderen om te voorkomen dat je hen negatief beïnvloedt.
tinus1969
een jaar geleden
Er is geen aangifte gedaan? Wees blij, wees heel erg blij. Want je komt er zo genadig van af.
Pieterke
een jaar geleden
Zeur niet en zit de tijd tot na je examen gewoon uit. Jij hebt iets gestolen en klaagt nu over sancties? Wees blij dat je er zo vanafkomt.
Anoniemnxwl
een jaar geleden
In principe staat er volgens mij niet in een wet- of regelgeving dat dat niet mag, dus wat dat betreft doet de school niks verkeerd, tenzij er in het schoolregelement of een dergelijk document staat dat ze dat niet zullen doen (als er bijvoorbeeld staat dat de aula altijd voor alle leerlingen toegankelijk is en dat er geen sancties kunnen worden opgelegd mbt vrij toegankelijke ruimtes, maar ik denk dat dat laatste er niet staat). Er is dus denk ik vrij weinig dat je kan doen behalve een goede verontschuldiging maken bij betrokken mensen en vriendelijk vragen of je de aula in mag als je belooft om je niet weer te misdragen.

Antwoorden (1)

Ja, je school mag je verbieden te pauzeren in de aula. Scholen hebben het recht om regels op te stellen voor hun leerlingen en het niet naleven van deze regels kan leiden tot disciplinaire maatregelen.
9 maanden geleden