Je moet naar school om te leren lezen wat er op internet staat.
En je moet naar school om te leren begrijpen wat er op internet staat.
En je moet naar school om je eigen taal (en ook andere talen) te leren spreken en schrijven, zodat je kunt communiceren met anderen.
En je moet naar school om te leren nadenken.
Als je dat allemaal kan, hoef je niet meer naar school.
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Ook handig om onzin (want ook dat is er zat) te herkennen op internet.
crispy
een jaar geleden
Ja uiteraard. En er zijn nog wel tientallen, misschien honderden andere competenties die je op school, op je vereniging, of waar dan ook kunt vergaren.
Inekez1
een jaar geleden
"Als je dat allemaal kan, hoef je niet meer naar school. " Dat laatste is natuurlijk onzin. In de corona tijd met thuisonderwijs is wel gebleken dat naar school gaan en klassikaal fysiek onderwijs heel belangrijk is voor kinderen en jongeren. Pure kennis is nog wel thuis via internet te leren (als iemand voldoende motivatie heeft) maar voor veel mensen blijkt dat goed te werken. Op school leren kinderen en jongeren (ook buiten de lessen) bovendien veel van elkaar over sociaal gedrag, zichzelf presenteren, luisteren naar anderen, respect hebben voor anderen. En het is niet voor niets dat zowel in basis- als voortgezet onderwijs gymnastiek voor alle leerjaren en alle niveaus een verplicht vak is.
Naar school gaan is belangrijk omdat het meer biedt dan alleen kennis. Het is een plek waar kinderen leren omgaan met anderen, verantwoordelijkheid nemen, samenwerken en problemen oplossen. Ook leren ze vaardigheden die ze nodig hebben om later in het leven succesvol te zijn.
9 maanden geleden