Hoe kun je na het behalen van een hbo verpleegkunde propedeuse geneeskunde instromen?

(Als je ook al een VWO-diploma NT met biologie en Wiskunde B?)

Inekez1
een jaar geleden
Als je geneeskunde wilt studeren, zul je je op de reguliere manier moeten aanmelden voor die studie. Daarvoor moet je niet alleen aan de toelatingseisen voldoen, maar ook de selectieprocedure doorlopen. Je krijgt geen voorrang op de selectie als je al hbo verpleegkunde hebt gedaan. https://www.uva.nl/programmas/bachelors/geneeskunde/toelatingseisen/toelating-en-inschrijven.html
tinus1969
een jaar geleden
En de precieze procedure en eisen voor toelating verschillen per universiteit.

Geef als eerste antwoord