Mag de werkgever mij verplichten meer uren te werken op zaterdag dan collega’s?

Ons bedrijf heeft 3 vestigingen, waarvan er 2 op zaterdag open zijn. Mijn collega’s van vestiging 1 werken dus nooit op zaterdag. Mijn collega’s van vestiging 2 werken vanwege openingstijden slechts 4 uur op zaterdag. Vestiging 3 is 8 uur geopend op zaterdag. Mag mijn werkgever ons verplichten meer zaterdagen te werken dan mijn collega’s van andere vestigingen?

een jaar geleden
1.8K
ronron1212
een jaar geleden
Mag aannemen dat je er voor betaald wordt dus hij mag dat vragen
ronron1212
een jaar geleden
Je hebt dan toch op een andere dg vrij.
Inekez1
een jaar geleden
Zelfs binnen die ene vestiging die 8 uur open is kan het zo zijn dat de ene collega meer of vaker werkt op zaterdag dan de andere collega. Dat mag je baas vragen en er zal ook wel het één en ander over in je arbeidscontract staan. Zo'n contract kan per collega anders zijn en dan krijg je dus verschillen tussen collega's. Zolang de uren en tijden vallen binnen de in de cao gestelde normen, mag dat.
LeonardN
een jaar geleden
Jullie hebben het over vragen, de vrager heeft het over verplichten.
Het is maar de vraag of de vrager een CAO heeft. @Ischag
-Heb je een contract?
-Wat staat er in dat contract
-Val je onder een CAO? > Welke? > Wat staat er in omtrent werktijden?

Geef als eerste antwoord