Kan ik ontslag nemen bij de jumbo na 3 weken er hebben gewerkt? en hoe doe ik dat dan?

Ik werk sinds 3 weken als vakkenvuller bij de Jumbo, het bevalt me niet en wil dus daarom ook graag ontslag nemen. Mijn vraag is dan wat de beste manier is om dit te doen aangezien ik nog in de 'opleiding tijd' zit en het dus al best snel is.

een jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Je werkt nog in je proeftijd. Die is bij supermarkten vrijwel altijd vier weken. In de proeftijd kunnen zowel de werkgever als de werknemer op ieder moment de samenwerking opzeggen.

Je kan mondeling of schriftelijk ontslag nemen. Laat dus aan je manager weten dat je niet meer bij de winkel wil werken (nadat je haar of hem hebt gevraagd om een gesprek), of geef haar of hem een duidelijke brief waarin je dat schrijft. Het beste is eigenlijk beide te doen. Houd ook zelf een kopie van je brief. Hier https://www.ontslagbriefvoorbeeld.nl/ontslagbrief-voorbeeld/ vind je voorbeelden van brieven. Op die website wordt geadviseerd om niet via WhatsApp ontslag te nemen, hoewel dat wel zou kunnen.

Je hoeft er overigens niet tegenop te zien. Supermarktpersoneel wijzigt over het algemeen voortdurend, en als je baan je niet bevalt kan je er beter mee ophouden.
Antoni
een jaar geleden
coco123
een jaar geleden
Dankjewel voor je reactie, krijg ik nog wel het geld van de uren die ik in deze 3 weken heb gemaakt? En is het niet beschamend om zo snel al ontslag te nemen?
Antoni
een jaar geleden
Ja, natuurlijk krijg je je geld voor de 3 weken dat je er hebt gewerkt! En nee, zoals ik al schreef komt het heel vaak voor en is het dus niet beschamend om zo snel ontslag te nemen. Het is voor de supermarkt ook niet handig als je er blijft werken terwijl je dat eigenlijk niet wil. Men zal liever een goed gemotiveerde werknemer willen hebben.
coco123
een jaar geleden
Kan ik ook gewoon een mail naar mijn manager sturen aangezien ik nooit met haar werk?
criseyde
een jaar geleden
Kan wel, zet dan wel om een Read Receipt aan, zodat je bewijs hebt dat het gelezen is.