Moet je als docent bij 2 verschillende banen hetzelfde salaris verdienen?

Er is mij ooit verteld dat als je bijvoorbeeld parttime lesgeeft op de universiteit en parttime lesgeeft op een basisschool, je op beide plekken hetzelfde gaat verdienen (het hoogste salaris neem je dan mee). Klopt dit?
En zo ja, hoe heet deze regeling/waar kan ik dat vinden?

2 jaar geleden
1.2K
MarBet
2 jaar geleden
Tussen organisaties in elk geval niet, binnen dezelfde organisatie kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Wel kun je natuurlijk gaan onderhandelen met je werkgever, maar zeker in het onderwijs zijn functies gekoppeld aan schalen. Binnen de range van die schaal is er ruimte, daarbuiten wordt het ingewikkeld.

Antwoorden (2)

Nee, er zit nogal wat verschil in salarissen in het onderwijs. Zelfs bij onderwijs op gelijk niveau kunnen salarissen op verschillende scholen verschillen.
2 jaar geleden
Iedere onderwijssoort heeft een eigen CAO (PO, VO, MBO, HBO, WO). In elke CAO staan functieschalen en salaristreden. Je salaris wordt bepaald op basis van deze salaristabellen, waarbij voornamelijk wordt gekeken naar je functie. Omdat de CAO's verschillen en ook de functies per onderwijssoort verschillen, is het salaris ook verschillend.
Het is dus ook niet zo dat je bij aanstellingen bij verschillende onderwijsorganisaties automatisch hetzelfde gaat verdienen.