Hoe kan ik bankier worden?

Hallo mensen, ik wil later heel graag bankier worden. Maar nu studeer ik verzorging. Mijn vraag is of ik in het universiteit voor bankier mag studeren en welke richting moet ik dan volgen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
crispy
2 jaar geleden
Volgens de definitie is een bankier 'het hoofd of de eigenaar van een bank'.
Het is niet duidelijk wat je achtergrond is, maar eigenaar worden van een bank lijkt me bijna onmogelijk, tenzij je al miljarden bezit. En hoofd van een bank is een positie die je krijgt op basis van je management eigenschappen en vakkennis. Dan ligt een universitaire studie economie redelijk voor de hand, en daarna is er nog een lange weg te gaan om binnen het bankwezen je naar de top te werken.
Als je eerst de keuze hebt gemaakt om in de verzorging een carrière te maken, is dat qua eigenschappen precies tegenovergesteld aan wat er nodig is om bankier te zijn.
tinus1969
2 jaar geleden
Wat stel jij je voor bij bankier zijn of doen?

Antwoorden (2)

Als je uiteindelijk bankier wil worden, dan lijkt het mij verstandig om te beginnen met een studie economie.
2 jaar geleden
Een quantitative studie zoals , toegepaste wiskunde , econometrie , financiële wiskunde , statistiek of finance is aangeraden, ligt er ook aan in welke specialisatie je precies interesse hebt