Hoe kan ik mijn werksituatie verbeteren?

Ik loop continu tegen de wanprestatie van collega's aan waardoor ik zelf veel harder moet werken.praten helpt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In mij ogen heb je 3 mogelijkheden:

1. Als jij wel lol hebt in je werk, ga er gewoon mee door op de manier waarop je nu bezig bent. Probeer je zo min mogelijk te storen aan je collega's. Doe gewoon lekker wat je moet doen en haal daar je voldoening uit. Misschien vallen je collega's ooit door de mand, misschien niet. Maar stop om je er druk over te maken.
Het is vervelend om daar iedere dag mee geconfronteerd te worden, maar als je besluit je er niet meer mee bezig te houden, geeft jou dat uiteindelijk veel meer rust.

2. Ga zelf, eventueel in samenspraak met jouw leidinggevende, een stapje minder hard lopen. En ruim de troep die jouw collega's ervan maken niet meer op, laat ze het zelf doen. De sfeer zal er waarschijnlijk niet beter op worden, maar misschien zien ze ooit het licht of anders mogelijk jouw leidinggevende.

3. Ga op zoek naar een andere baan. Er bestaat een kans dat het daar ook niet veel beter is, maar misschien ook wel.

Alle opties hebben hun voor- en nadelen, maar je zult zelf de keuze moeten maken, maar maak er een, want als je er maar over blijft tobben, wordt het voor jezelf een heel onprettige situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

neem niet het werk over van je collega's,als je dan zelf niet verder kunt stap je naar je leidinggevende en meld je waarom je niet verder kunt ,vaak is een melding al voldoende om iemand aan te sporen beter zijn best te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat voelt als ''klikken''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt Mayflower maar je laten gebruiken voelt aan als SLAVERNIJ. Je hoeft ook niet direct namen te noemen; je kan zeggen dat je door gebrek aan collegialiteit te veel werk op je bord krijgt.
Succes!
+ ori
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Klinkt alsof je je niet gewaardeerd voelt tevens. Stel, je zou 14 dagen met vakantie gaan? Dan loopt het in de soep daar. Misschien hoef je dan niemand te verklikken, maar ziet jouw leidinggevende wat je waard bent !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg er voor dat je op een POSITIEVE manier "boven het maaiveld"(je andere collega's) blijft uitsteken.
Als het goed is valt je leiding dit wel op en ben je dus meer waard voor je bedrijf. Als het goed is betaald dit zich op een of ander wijze weer aan je terug.
Ga niet harder werken omdat je collega's jou tempo niet bij kunnen houden; zij moeten hun eigen straatje hierin zelf schoonhouden zonder natuurlijk een stukje collegiateit uit het oog te verliezen.
Als al je collega's minder presteren dan jijzelf dan kan het zijn dat je niet meer op je werk past, want jij wilt vooruit, en kun je beter een andere baan gaan zoeken. Denk niet dat 1 alleen de hele wereld (op je werk) zomaar kan veranderen.

Werk ze!