Hoe werkt deze ontslag procedure?

Ik heb 27-02-2021 mijn ontslag ingediend (vast contract). Ik heb dat via een mailtje gedaan naar mijn werkgever. Morgen ( maandag 01-03-2021 ) heb ik een gesprek hierover en dan zal er officiële handtekeningen worden gezet. Mijn vraag is dus eigenlijk: zou ik per 27-03-2020 beschikbaar zijn voor een andere werkgever?
Ik heb een opzegtermijn van 1 maand

3 jaar geleden
1.2K
Utrecht
3 jaar geleden
Wat voor opzegtermijn wordt er genoemd in je contract?
Bij mij is dat 2 maanden; kalendermaanden wel te verstaan.
Je hebt op een zaterdag opgezegd per email. Misschien ben ik wat ouderwets, maar voor mij is een correctie manier van opzeggen nog steeds persoonlijk (gesprek), direct gevolgd door een schriftelijke bevestiging.
Dus je bent m.i. een beetje overgeleverd aan de welwillendheid van je werkgever. Vrij zeker niet vóór 1 april.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kun per 15 e of de 1 e met ontslag.
Dat zijn de normale gang v zaken met vast contract
ronron1212
3 jaar geleden
@Thea10 hoezo met de 15 de?
tinus1969
3 jaar geleden
@ronron1212, afhankelijk van wat er in je arbeidscontract en CAO staat kun je elke dag vd maand ontslag krijgen/nemen. Beginnen of eindigen halverwege de maand is tegenwoordig heel gebruikelijk.
tinus1969
3 jaar geleden
@Peter124, wat je nu vraagt, is typisch iets dat je bij je gesprek (vandaag 1 maart) kunt bespreken.
ronron1212
3 jaar geleden
@tinus1969
https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ontslag/ontslag-nemen/
tinus1969
3 jaar geleden
@ronron1212:
"Staat er geen opzegtermijn in uw contract of cao? Dan geldt de wettelijke opzegtermijn van 1 maand. Die begint op de eerste dag van de kalendermaand nadat uw werkgever uw opzegging ontvangt."
CAOs kunnen dus een andere regeling hebben en ik heb de indruk dat dat ook veel gebeurt.
ronron1212
3 jaar geleden
@tinus1969 die indruk heb ik niet.

Antwoorden (1)

Officieel niet. Opzeggingstermijn voor werknemer is minimaal 1 maand maar per het einde van de maand. Dus je kunt op 01-04-21 elders starten.

Als de huidige werkgever akkoord gaat met 27-03-21 is het natuurlijk ook goed.
Computoon
3 jaar geleden
Peter124
3 jaar geleden
Kan hij of zij morgen ook nog akkoord gaan met de datum van 27-02-2021?
Computoon
3 jaar geleden
Dat gaat wat lastig want dat was gisteren. Maar als je morgen, 01-03-21, het gesprek hebt en je bent samen akkoord met 01-03 als laatste werkdag is het ook goed. Maar ik denk niet dat "ze" hiermee akkoord gaan want de opzegtermijn is bedoeld om de werkgever de gelegenheid te geven iemand anders te vinden in die tijd. Dus: als er in je arbeidsovereenkomst geen langere opzeggingstermijn staat dan 1 maand heb je op tijd opgezegd om 31-03-21 je laatste dag te laten zijn dat je in dienst bent bij je huidige werkgever. Zo lang kan hij je aan je contract houden. Maar je kunt, mits met goedkeuring natuurlijk, ook je resterende vakantiedagen opmaken terwijl je nog in dienst bent van je oude werkgever en zodoende elders eerder beginnen.