Wat voor sollicitatiegesprek is een derde sollicitatiegesprek?

Hi,
Ik had gesolliciteerd voor een baan. Ik ben op gesprek uitgenodigd met mijn toekomstige baas en de HR-manager. Na dit eerste gesprek, ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dit gebeurde met mijn toekomstige baas en iemand anders. Ik zou worden opgebeld om te horen of ik de baan had gekregen of niet. Dit is niet gebeurd. Ik ben in plaats daarvan uitgenodigd voor een derde gesprek (alleen met mijn toekomstige baas). Op google kan ik niet veel vinden over een derde sollicitatiegesprek. Weet iemand wat de vragen zullen zijn en hoe ik me hierop kan voorbereiden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
30.9K
Pieterke
3 jaar geleden
Dat is op zich niet abnormaal. Waarschijnlijk heeft jouw baas nog een andere geschikte kandidaat en wil hij daarom nogmaals een gesprek met je voeren om tot de beslissing te komen wie van jullie hij aan wil nemen,

Het beste antwoord

Een derde gesprek is niet ongebruikelijk.
Je kunt een aantal verschillende sollicitatiegesprekken onderscheiden:
1. Oriënterend gesprek, meestal met een personeelsfunctionaris (HRM) en/of een leidinggevende. In dit gesprek probeert de werkgever vast te stellen of je wel of niet past in het functieprofiel.
2. Selectiegesprek, dat je krijgt als je door bent naar de "tweede ronde". Dit gesprek is bedoeld om de werkgever in staat te stellen wie de beste kandidaat is. Dit gesprek heb je meestal met de toekomstige leidinggevende en vaak met iemand anders uit het team waar je komt te werken.
3. Arbeidsvoorwaardengesprek, een afrondend gesprek waarin een aantal formele zaken worden besproken (zoals de arbeidsvoorwaarden). Dit gesprek wordt meestal gevoerd door een personeelsfunctionaris (HRM).
Als het inderdaad het arbeidsvoorwaardengesprek is, dan kan je daar je salaris bespreken en je secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding.
Maar als je twijfelt over het doel van het gesprek, kan je gerust contact opnemen met degenen met wie je de afspraak hebt om dit na te vragen. Dat is helemaal niet vreemd.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes.