Hoeveel krijg en 18 jarige bbl verkoper?

Ik heb zo veel gelezen, dat ik het niet weet.
Sommige sites zeggen 3,50 4,0 4.30 per uur, maar het ligt ook aan je aantal uren.
Als ik ronde 180 krijg per maand dan kom ik er echt niet uit aangezien ik elke mand 150 moet betalen voor me verzekering dan hou ik 30 voor me zelf over.
Maar ik heb al gesolliciteerd, en ik mag binnenkort op gesprek komen.
Maar ik zou nooit durven vragen hoeveel ik zal verdienen. Vind ik nog al brutaal.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Er bestaat geen minimumuurloon.
Maar het kan wel herleid worden uit het minimumjeugdloon voor een 18-jarige.

Als de normale werkweek in jouw bedrijf 40 uur is, dan is het minimimuurloon eur 4,85. Is het 38 uur dan eur 5,11 en en bij 36 uur 5,39. Dat is uiteraard bruto. Het zijn de bedragen zoals die gelden sinds 1 juli 2020.

Vragen wat je verdient is niet brutaal overigens.
.
Het kan uiteraard meer zijn. Maar in de detailhandel zijn de salarissen laag. Minder mag het wettelijk niet zijn.
Toegevoegd op 13 augustus 2020 16:29: tekst
Computoon