Zal de ARBO maandag extra controleren op 'ziekte' van werknemers?

Nederland speelt maandag natuurlijk de eerste WK 2010 wedstrijd en veel mensen krijgen vrij of kijken op het werk. Toch zullen er ook zeer waarschijnlijk mensen ziek of 'ziek' zijn. Zal de ARBO hier extra scherp op gaan controleren? Kunnen we ze aan de deur verwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen zó graag willen kijken dat ze overwegen zich ziek te melden, dan kunnen ze toch wel een paar uurtjes vrij vragen?

Het beste antwoord

Ik denk dat je eerder verantwoording bij je werkgever moet afleggen, die weet ook donders goed waarom iedereen "ziek"is. Hij had ook maatregelen kunnen nemen net als elk ander bedrijf. Helaas tref je het dus niet als je hoogste niet van voetbal houd.
Bij mijn man zijn ze overstag gegaan en mogen de buitendienst werknemers terug komen op de zaak om op de beamer te kijken, aangezien ze zelf wel zouden gaan kijken op kantoor, nu meld niemand zich ziek en anders zouden ze dat zeker wel hebben gedaan.

Na 1 dag ziek komt de arbo ook niet gelijk kijken lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar op maandag 14 juni maken ze misschien wel een uitzondering, dat was eigenlijk mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(ik bedoel de ARBO: dat die dus maandag toch extra gaan controleren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de arbo het zelf ook veel te druk met kijken heeft aankomende maandag. En op dinsdag kunnen ze het niet meer controleren als je dinsdag weer gaat werken dus ik denk dat het antwoord dan Nee is :-)
Maar mocht je het voor je zelf vragen , blijf gewoon lekker thuis, waarschijnlijk neemt niemand het je kwalijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben gewonnen vandaag iig, dank je voor je antwoord!!

Andere antwoorden (3)

Alle werknemers in nederland hebben een verantwoordelijkheid, en die zullen zij respecteren zo ook maandag en dat weet de arbo ook.
Er zullen natuurlijk wat uitzonderingen zijn,die zich maandag ziek melden, maar die vallen snel door de mand.
De arbo zal maandag niet extra gaan controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben ze geen mensen voor, die zitten voetbal te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De arbo zal niet extra gaan controleren, wel zal een ziekmelding bij je leidinggevende vragen oproepen, al of niet terecht.
Je kan natuurlijk ook écht ziek zijn, maar als je baas weet dat je voetballiefhebber bent, kan hij zich wel gaan afvragen hoe ziek je dan wel niet bent....
Overigens de politie controleert wel extra, op openstaande boetes. Ze gaan langs bij mensen die nog iets op hun kerfstok hebben.