Kan een werkgever een intentieverklaring na ondertekening weer intrekken na arbeidsconflict?

Vraag spreekt voorzich, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.2K
ronron1212
4 jaar geleden
Als er een conflict is dat is er meestal ook geen intentie meer om de werknemer te behouden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212 Intentieverklaring is voor conflict afgegeven
TurfGraver
4 jaar geleden
De 'intentie' kan elk moment veranderen.
Maar op moment van afgifte was dat de intentie. Wat is probleem?

Antwoorden (1)

Een intentieverklaring is een verklaring van een partij omtrent een bedoeling (intentie). In principe is een verklaring echter eenzijdig en dus geen overeenkomst tussen partijen.

Als werknemer kan je geen rechten ontlenen uit de intentieverklaring. Als werkgever kun je verwarring voorkomen door de werknemer erop te attenderen dat de intentieverklaring geen juridisch bindend document is.
De werkgever kan de verklaring dus elk moment weer intrekken.
SimonV