Word je ontslagen als je niet komt opdagen omdat je je vergist in je rooster?

Hallo,

Vandaag heb ik me vergist. Ik werk in een supermarkt als vakkenvuller en dacht dat ik om 19 uur moest werken. Nu is het 18 uur en kom ik erachter dat ik om 12 uur moest werken. Wat kan ik nu doen en wat zouden de consequenties kunnen

(Ik ben 16 jaar)
de consequenties kunnen zijn?*

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Als het de eerste keer is dat jou dit overkomt dan zul je denk ik niet ontslagen worden maar als het vaker is gebeurd dan is de kans heel groot dat je ontslagen wordt. Neem contact op met je leidinggevende en bespreek e.e.a. met hem/haar.

Antwoorden (2)

Je krijgt waarschijnlijk een officiële waarschuwing, na drie waarschuwingen lig je eruit. Als je een goede reden hebt en je meestal wel op tijd bent, kom je er misschien met een berisping vanaf.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik werk ook in de supermarkt, en ik heb me tot dusver één keer vergist wat betreft de tijd. Daarover kreeg in een telefoontje van een leidinggevende met de vraag waarom ik er niet was. Toen ik uitlegde dat ik me vergist had, werd er niet meer moeilijk over gedaan. De leidinggevende vond het niet per se erg omdat ik verder altijd op tijd ben, en ik hard werk.

Maar dat is mijn ervaring. Er zijn weldegelijk filialen waar ze je eruit gooien als je te vaak afwezig of laat bent. Maar na één keer zal dat vast niet gebeuren, anders kan je een klacht indienen dat je onjuist bejegend bent.