Heeft het consequenties als je, je voor de derde keer ziekmeld?

Ik heb een bijbaantje in de supermarkt waar ik rond de 7 uur per week werk. Ik heb me dit jaar in maart en april beiden voor 1 dag ziekgemeld. Nu ben ik deze week ook al heel erg ziek. Gisteravons tijdens werk begon het, maar ik wilde doorzetten en heb het afgemaakt. Vandaag op school ging het echt niet meer en ik ben naar huis gegaan en heb straks een afspraak met de huisarts. Daarnaast heb ik me voor morgen ziekgemeld van mijn werk, want ik ben echt heel erg ziek. Helaas lees ik op het internet dat drie keer in een jaar ziekmelden veel is. Toch ben ik al die keren echt ziek geweest. Wat betekent dit voor mij? Zitten er consequenties aan dit ziekmelden voor de derde keer? Ik heb een contract tot februari. Graag hoop ik dat iemand kan helpen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Bespreek e.e.a. met je leidinggevende. Misschien wil je huisarts ook wel een briefje schrijven dat je echt ziek bent (geweest).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Drie keer per jaar is veel. Wanneer je hersteld bent, ga dan ff in gesprek met je leidinggevende en geef wat extra uitleg. Dat laat zien dat je betrokken bent bij je werk en dat je er zelf ook van baalt. Een beetje openheid schept vertrouwen en wellicht stelt het hen gerust. Beterschap!

Antwoorden (1)

Consequentie van frequent ziekmelden in combinatie met een tijdelijk contract kan zijn dat je tijdelijke contract niet verlengd wordt. Maar als je vraagt naar de reden van niet-verlengen zal een werkgever niet toegeven dat dat de reden is.
Computoon