Waarom bestaat het werknemersbestand van de rijksoverheid voor minimaal 50% uit niet-gediplomeerde 45+sers?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk dat dit komt omdat de rijksoverheid selecteert op kwaliteit voor een functie in plaats van eisen gebaseert op sociale wenselijkheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar basseerd u deze cijfers op? Graag bronvermelding, zo kan ik helaas niet werken!

Een mogelijk antwoord:
Nederland bestaat voor 50% uit niet-gediplomeerde 45+sers. En zo werkt er dus een afspiegeling van het volk bij de overheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat deze groep niet meer in aanmerking komt voor een functie elders. Dat verklaart ook, positieve uitzonderingen daargelaten, waarom de overheid traag en ongemotiveerd is.