Klopt dat dat als je vaste uren hebt dat je over werk uren wordt opzij gezet als compensatie uren? En bij min max contract wordt alle uren uitbetaald.

Hallo, hoe zit het eigenlijk met min max uren en compensatie? Klopt dat dat als je vaste uren hebt dat je over werk uren wordt opzij gezet als compensatie uren? En bij min max contract wordt alle uren uitbetaald. Bijv 136 uren gewerkt en 100,80 uren uitbetaald gekregen. Klopt dat of niet? Kan iemand meer erover vertellen. Ik werk in thuiszorg vaste locatie.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het is gene kwestie van 'kloppen', maar van wat er in je arbeidscontract of CAO is afgesproken. Er zijn namelijk verschillende opties.

Als je 136 uur hebt gewerkt en 100,80 uur uitbetaald hebt gekregen op basis van je min-max contract, dan moet je óf alsnog 35,2 uur uitbetaald krijgen, óf je werkt de volgende maand 35,2 uur minder dan waarvoor je betaald wordt.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
...óf het wordt als (vrij op te nemen) tijd-voor-tijd opzij gezet als compensatie uren.
tinus1969
5 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix, wat jij zegt bedoelde ik te zeggen met 'óf je werkt de volgende maand 35,2 uur minder dan waarvoor je betaald wordt.'.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@tinus1969
Mijn punt was dat dat niet per-sé de volgende maand hoeft te zijn. :-)