Is het bedrijf waar mijn zoon stageloopt 1 dag in de week, verplicht veilheidsschoenen te verstrekke?

Hij heeft nu zelf schoenen gekocht omdat het bedrijf het niet wil geven.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
5 jaar geleden
Als je verplicht PBM moet dragen, moet de werkgever dit regelen
crispy
5 jaar geleden
Het ligt aan de werkzaamheden en de omgeving waarin dat werk moet worden uitgevoerd.

Antwoorden (3)

Nee, dat is het bedrijf niet.
Tijdelijke werknemers moeten zelf voor werkschoenen zorgen
.
5 jaar geleden
Volgens de Arbo wel,maar als uw zoon en bedrijf geen stageovereenkomst hebben gesloten,dan vervallen zn rechten op werkschoenen. Vaak wordt deze constructie gehanteerd bij korte snuffelstages. De school dient u als ouder vooraf te wijzen op de rechten en plichten van uw zoon,inzake stages.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als voor de vaste werknemers veiligheidsschoenen verplicht zijn (denk aan sectoren als de bouw, voedingsmiddelenindustrie, in een magazijn e.d.) dan moeten de stagiairs ze ook dragen. Dat geldt ook voor andere persoonlijke beschermingsmiddelen.

Als het bedrijf ze niet verstrekt maar wel verplicht ze te dragen dan zal het beleid zijn dat stagiairs ze zelf kunnen aanschaffen en vervolgens declareren. Anders kan de stagiair geen stage komen lopen.

Advies: leidinggevende vragen. Het is mogelijk dat bepaalde eisen worden gesteld aan de soort schoenen of dat men maar tot een bepaald bedrag vergoedt.
Computoon