Ben ik verplicht mijn naam en werktelefoonnummer op te laten nemen op de website van mijn werkgeve?

Ik vind dit een inbreuk op mijn privacy en vraag mij af ik dit kan weigeren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Nee. Zelfde regels als bij een foto.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ben je hierover al in gesprek met je werkgever ?
Bij goede redenen is men vaak wel bereid om een oplossing te zoeken.
Ook kan de werkgever je dan uitleggen waarom het misschien wél belangrijk zou zijn.
TurfGraver
5 jaar geleden
Vaak kun je voor je eigen naam ook een pseudoniem gebruiken.
Overleg met werkgever.
tinus1969
5 jaar geleden
Interne of externe website?

Antwoorden (2)

As het relevant is voor je werkzaamheden bij je werkgever dan kun je dat niet weigeren.
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Je kunt natuurlijk tijd weigeren.
Sterker nog, werkgever zal toestemming moeten hebben om dit te plaatsen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@TurfGraver
Je PERSOONLIJKE telefoonnummer kun je inderdaad weigeren.
Maar je nummer van je werk wordt wat lastiger bij relevante werkzaamheden. Je zou maar een helpdeskmedewerker hebben die zijn helpdesktelefoonnummer niet op de site wil hebben en dat af gaat dwingen....
TurfGraver
5 jaar geleden
Dat is dan niet zijn telefoonnummer.
TurfGraver
5 jaar geleden
Werktelefoon (niet goed gelezen) kan je niet weigeren natuurlijk.
Is ook niet jou telefoon.
tinus1969
5 jaar geleden
Wel erg kort door de bocht en niet-onderbouwd antwoord @ronron1212. Vooral omdat dit soort verplichtingen schuren met de AVG.
ronron1212
5 jaar geleden
Zolang je foto niet geplaatst wordt zonder toestemming is het niet noodzakelijk om toestemming te vragen @tinus1969
tinus1969
5 jaar geleden
Waar baseer je dat op, @ronron1212?
ronron1212
5 jaar geleden
@tinus1969 lees de avg na. Aan de telefoon moet je ook je naam noemen en een naam is niet voldoende om iemand te herkennen.
tinus1969
5 jaar geleden
@ronron1212, welk artikel van de AVG?
Als het zou gaan om je privetelefoonnummer kun je dat weigeren. (Sterker nog: dit is een gegeven dat alleen bij HR -en zonodig je leidinggevende- bekend zou mogen zijn, net als je priveadres e.d.)

Maar publicatie van je werktelefoonnummer en werk e-mailadres op de site van je werkgever is niet iets wat je kunt weigeren. Die heb je juist gekregen met het oog op het werk en worden ook betaald door je werkgever.
Computoon
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Andere woorden.... maar inhoudelijk is dit hetzelfde antwoord als dat van ronron1212.
(De zin m.b.t. het privetelefoonnummer is niet relevant bij deze vraag)