Wat moet je doen als je dacht dat je vrij had van werk maar dat blijkt niet zo te zijn?

Ik had een wedstrijd en ik had een briefje ingeleverd waar daarin stond dat ik een vrije dag wou. Vrijwel altijd krijg je vrij, dus daar ging ik vanuit. Ook had ik gekeken of ze akkoord gingen, maar het briefje die ik had bekeken bleek dus wss niet van mij te zijn. HELP!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Dan moet je gewoon werken
tinus1969
5 jaar geleden
Moet je nog werken, of ben je al ongeoorloofd afwezig geweest? Wat voor werk gaat het om, baan of bijbaantje?

Antwoorden (1)

Het antwoord is simpel. Als je geen vrij hebt, dan moet je werken.
Als je bedoelt dat je had moeten werken, maar niet geweest bent, dan zul je je excuses moeten aanbieden aan je werkgever. Je werkgever bepaalt wat de gevolgen zijn. Mogelijk lever je een verlofdag in, maar het kan je ook een officiële waarschuwing opleveren. Als je een tijdelijk contract hebt, wordt de kans kleiner dat deze verlengd wordt.
Toegevoegd op 10 september 2018 06:42: tekst