Is het moeilijk om een werkvisum te krijgen voor Amerika ? Indien ja waarom is dat zo ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
paulus811
6 jaar geleden
Ik heb een L1 visum voor de VS en dat was niet eenvoudig. Je moet bewijzen dat je iets kunt waarvoor geen inwoner van de VS beschikbaar is. Daarnaast is het niet goedkoop, de aanvraag kostte alles bij elkaar ongeveer 3500 euro. En heb je eenmaal een visum, dan moet je in de VS een SSN (Social Security Number) aanvragen, zodat ze je kunnen koppelen aan belastingen die zowel in het land (de VS dus) als de staat geheven worden. En uit ervaring kan ik zeggen dat je daar zonder hulp vrijwel niet uitkomt. Je moet wel heel erg graag in de VS willen werken om het hele circus op te starten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb contact gehad met een bureau in de vs, en heb gevraagd welke documenten ik nodig heb om te werken bij hun
Zij hebben me verteld dat uw identiteitskaart en SSN het enigste is wat ze nodig hebben kan dit ?
paulus811
6 jaar geleden
Nee dat klopt niet. Om te kunnen werken heb je een L1 visum nodig, want met een ESTA mag je niet werken en deze is ook slechts 90 dagen geldig. Voor het bureau is het wellicht voldoende, maar dan moet je wel eerst door de douane zien te komen. En juist daarvoor is het visum.
tinus1969
6 jaar geleden
@Spettertje, denkt dat bureau soms dat je al in de VS woont?

Antwoorden (1)

Amerikaanse werkgevers kunnen, onder zekere omstandigheden, mensen uit het buitenland in dienst nemen.. Daarvoor vullen zij formulier: I-129 in.
Alleen bepaalde beroepen komen hiervoor in aanmerking. Deze lijst van beroepen verandert vaak van jaar tot jaar. Je kunt het vinden op de web site van de US Citizen and Immigration Services, uscis.gov.

Toegevoegd na 3 minuten:
Werk vinden in de VS is niet eenvoudig als je ter plaatse nog geen netwerk hebt opgebouwd. Bovendien speelt het in je nadeel dat het even duurt voor je definitief aan de slag zal kunnen bij je nieuwe werkgever, omdat je nog een visum moet regelen. Je zal dus moeten bewijzen dat je iets bijzonders te bieden hebt ten opzichte van andere werknemers.