Kan ik onder mijn vrijwilligerswerk onder uit komen?

Hallo iedereen

Ik en mijn beste vriendin hebben ons ingschreven voor vrijwilligerswerk. Na een week dit te doen zijn we tot de conclusie gekomen dat we het daar echt niet leuk vinden. Van de andere vrijwilligers tot de activiteiten.

We willen graag stoppen met dit te doen maar we weten niet of dit kan omdat we een overeenkomst hebben getekend, we weten niet meer te goei wat hier in staat.
We krijgen wel een vergoeding van ongeveer 25 euro.

Kunnen we stoppen met dit of nog een paar weken doorbijten?

Met vriendelijke groetjes

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Vrijwillig is wat anders dan vrijblijvend (en een week is wel erg kort om conclusies te trekken of het "leuk" is of niet.)

Je hebt de overeenkomst nodig om te kijken wat daarin staat. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er een opzegtermijn van een maand in staat.
Computoon
6 jaar geleden
je hebt een afschrift van die getekende overeenkomst gekregen. Of die ga je nog krijgen. Vraag er gewoon om, dan kun je lezen wat er in staat. Als je die niet hebt dan ga je in gesprek met degene die je aangenomen heeft en vertel je je probleem. Zij zullen niet graag werken met ongemotiveerde mensen, maar ook niet ineens zonder personeel willen staan. Praten is de oplossing voor veel problemen
anneliez