heeft een interieurvormgever werkzekerheid?

Ik zou graag een opleiding doen in interieurvormgeving in hogeschool gent maar krijg steeds de twijfels omdat ik me zorgen maak om de werkzekerheid. Volgens vdab is er steeds meer en meer vraag naar een interieurvormgever maar ik ben nog steeds niet 100% zeker. Zou er iemand me willen helpen?
Bedankt op voorhand! (In België)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
paulus811
6 jaar geleden
Geen enkele baan geeft zekerheid. Maar de zekerheid neemt wel toe als je plezier hebt in wat je doet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, creatief werk zoals interieurvormgever is juist erg onstabiel wat werkzekerheid betreft. Bij een aantrekkende/goede economie wel, maar zodra de economie slechter wordt, wordt juist op dit soort werk bezuinigd.

Antwoorden (1)

De 100% zekerheid waar je naar zoekt, zul je in geen enkele baan vinden. Daar moet je dus je keuze voor een opleiding niet van af laten hangen. Natuurlijk geven sommige opleidingen meer perspectief op een baan dan andere, maar jouw kansen hangen er mede ervan af hoe goed jij je straks presenteert op de arbeidsmarkt en hoe enthousiast je bent over het vak.