Hoe geld bij vragen aan de kassa?

Ik moet altijd €0,1 of €0,2 bij vragen omdat deze altijd op zijn maar ik vind dit nogal moeilijk bij welke bedragen kan ik 1 of 2 cent bij vragen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi sinempjuh,
Doen ze bij jullie niet afronden naar 5 centen? Zelf heb ik 2 jaar achter de kassa gezeten bij de appie en daar werd 23 cent 25 en 82 cent 80 cent. Maar jou probleem met te weinig klein geld komt me heel bekend voor. Eerst vond ik het ook stom om te vragen maar later ging het vanzelf je moet echt schijt aan de klanten hebben. En je moet vooral ook niet in de stress raken als je op een gegeven moment geen kleingeld meer hebt dat is immers niet jou probleem/schuld? Dan moet iemand van je teamleider ofzo dat maar regelen want jij doet gewoon je werk. Dus die zou ik dan roepen maar je moet je nooit gek laten maken door de klanten echt nooit doen

Antwoorden (1)

Bij alle bedragen die eindigen op € ..,.1, ..,.2, ..,.6 en ..,.7 kan je € 0,01 of 0,02 bij vragen.
Antoni
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Dat is inderdaad niet raar om te vragen, maar mensen die geen 1 of 2 centen hebben geven dan 5 cent bij. En dan moet je dus 3 of 4 cent teruggeven. Daar wordt het probleem van te weinig muntjes niet minder van. Het is een probleem van de bedrijfsleider, die moet zorgen voor voldoende wisselgeld in de kassa, of het prijsbeleid van de winkel aanpassen zodat er minder klein wisselgeld nodig is.