Ten eerste natuurlijk goed zijn in je werk.
Daarnaast is het van belang dat:
- jouw werk opvalt bij je baas/manager
- je doet wat er voor de baas (in jouw functie) toe doet
- jouw inzet bijdraagt aan een hogere omzet of betere dienstverlening (tevreden klanten)
- laten zien dat jij de juiste persoon bent voor die hogere functie
- wees eerlijk, betrouwbaar, respectvol of toon andere eigenschappen die jij hebt en erg belangrijk zijn voor je bedrijf

Als je deze dingen hebt gerealiseerd kun je na verloop van tijd een gesprek aan gaan met je manager over jouw toegevoegde waarde voor het bedrijf, je ambitie en wat je nog meer allemaal kunt laten zien als je die promotie hebt gekregen.

Ik lees vaak slijmen bij de baas maar dat doe je alleen als je het gebrek aan inhoud moet compenseren. Je kunt het beter hebben van je talent.
Is jouw baas/manager alleen geinteresseerd in geslijm en andere zaken die er niet echt toe doen, dan kun je denk ik je talent beter inzetten in een ander bedrijf (tenzij dit ook soort acties wel bij jou passen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Heel erg je best doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Was het maar zo simpel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkt bij mij wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit toch wel erg waar +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag je nog zo erg doen. wanneer je te erg je best doet...bouw je een soort van afweersysteem bij je collega's op, zorg dat je de pineut niet wordt !!
Alles behalve: Slijmen met de baas......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om in aanmerking te komen voor promotie zal je je moeten ontwikkelen en ontplooien in je functie. Soms zelfs professionaliseren. Bouw voort op je sterke punten en en ontwikkel je zwakke punten. Dit is in een notendop het advies wat ik je kan geven.
Goole ook eens op competenties. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doorgaan met wat je normaal ook doet.
Ga niet overdrijven,dat gaat opvallen.
Concurentie zal er altijd zijn,dat voorkom je nooit.
Maar als jij jezelf bent en blijft dan maak je de meeste kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de juiste vriendjes of een hoog diploma hebben. goed je werk doen, kennis over't vak, etc. zijn de dag van vandaag op de hogere posities totaal onbelangrijk. Kijk maar naar al de vriendjes van Reynders die constant in de media komen omdat ze onbekwaam zijn maar wel 20.000 netto in de maand verdienen.
En kijk naar je eigen ervaring. Als er een hoge plaats vrijkomt in het bedrijf, hoe dikwijls wordt die ingevuld door iemand dat daar al jaren werkt maar een laag diploma heeft en hoe dikwijls wordt die ingevuld door iemand zonder enig ervaring in't vak maar wel met't juiste diploma. Ik spreek wel uit het standpunt van een arbeider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef ook tijdens pop-gesprekken of functioneringsgesprekken met je leidinggevende aan dat je wel hogerop zou willen. Dan is het niet zo raar als je "ineens' intern solliciteert bij een vacature.
maak je ambities kenbaar! en vraag je leidinggevende wat je nog kunt doen in de vorm van opleidingen, of je daar alvast mee mag beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bouw aan je kennis, je vaardigheid en je persoonlijkheid. Toon respect en loyaliteit naar je werkgever. Probeer steeds weer opnieuw gï:nspireert te raken en straal dit uit naar je omgeving. Groei in je werk en je omgeving en toon belangstelling in anderen en ga zorgvuldig met ze om.Toon en ontwikkel je leidinggevende kwaliteiten en verbeter eventueel dmv (zelf)studie.
Ga vooral niet op variëre jagen en blijf contact houden met je ware zelf.
Kijk naar de voor de bedrijfstak belangrijke factoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed slijmen bij je baas en op de juiste tijd een wit voetje halen

bovendien op het juiste moment iets extra's toevoegen,een stapje harder lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BE YOURSELF !!!!!