Hoe kun je achterhalen wat de internationale reputatie van een Nederlandse Master opleiding is aan een universiteit?

Ik heb al naar reputatie van docenten gekeken, maar dan nog. is daar een ranking voor ofzo=

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wereldwijd bestaan er diverse rankings, elk met hun eigen methodiek en wegingsfactoren. Er is een tweedeling tussen onderzoeksrankings en onderwijsrankings.

Het Center for World University Rankings (CWUR) publiceert jaarlijks een wereldwijde ranking van universiteiten. De ranking is gebaseerd op de indicatoren: onderwijskwaliteit, carrières van alumni, kwaliteit van wetenschappers, aantal publicaties in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften, positie op de h-index en patenten.
Je zou hier kunnen kijken hoe een Nederlandse Masteropleiding scoort:
http://cwur.org/2017/subjects.php

De CWTS / Leiden Ranking is een internationale ranglijst die de wetenschappelijke prestaties van 500 universiteiten wereldwijd meet. Voor de Leiden Ranking is het belangrijk hoe vaak en in welke wetenschappelijke tijdschriften onderzoekers worden geciteerd. Ook kijkt de Leiden Ranking hoe vaak en met wie onderzoekers samenwerken met anderen. Alleen universiteiten die jaarlijks minstens 500 publicaties in Engelstalige tijdschriften uitbrengen, worden geselecteerd.
http://www.leidenranking.com/
SimonV