ben ik verantwoordelijk voor mijn werkshift buiten mijn beschikbaarheid?

Hallo, de volgende vraag heeft betrekking tot mijn werkzaamheden bij Albert Heijn

Ik ben buiten mijn beschikbaarheid ingepland. Echter kan ik niet werken en is ruilen met collega's onmogelijk. in hoever ben ik verantwoordelijk voor deze Shift? en wat voor consequenties kan mijn werkgever hier aan vastplakken als ik niet op kom dagen? ik heb geen goedkeuring gegeven voor deze Shift. Ik voldoe overigens wel aan de minimale aantal uren beschikbaarheid.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Misschien is het alleen maar een misverstand?
Of misschien probeert je leidinggevende gewoon gaten te vullen die er altijd zijn met feestdagen als iedereen vrij wil hebben?
Ik zou even contact opnemen en nog eens benadrukken dat je niet beschikbaar bent, zoals je al eerder aangegeven hebt.

"ik heb geen goedkeuring gegeven voor deze Shift."

Goedkeuring gegeven? Sorry?
Je wordt gewoon ingepland op dagen dat je moet werken en nu is het een keertje verkeerd gegaan, kennelijk.

Jouw verantwoordelijkheid:
Even reageren: AH bellen dat je OF wel komt werken, je legt je er bij neer, OF dat je ertegen in gaat en zegt dat je op die tijd op die dag NIET kunt en dus NIET komt werken.

Consequentie?
Misschien hebben ze jou hierna niet meer zo hard nodig. Of minder uren of op hele verkeerde dagen, dat kan allemaal.

Gewoon even bellen.