Ja, zie het gelinkte artikel en lees het zorgvuldig door.

Dit zeg ik met een reden, het mag namelijk wel, zou zelfs per SMS, MSN, Hyves etc. mogen, maar als de werkgever ontkent je ontslagverzoek te hebben ontvangen dan moet je wel kunnen bewijzen dat je het hebt verstuurd.

Met een brief gaat het dus nog altijd het gemakkelijkste, maar ook dat is niet altijd noodzakelijk, je kunt namelijk ook eens de tweede link hieronder doorlezen om een aantal tips te zien over hoe je netjes mondeling opzegt (wat je dan het beste nog wel even wederzijds schriftelijk kunt bevestigen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, een ontslagbrief moet ondertekend zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een link met duidelijke uitleg over de rechtsgeldigheid van email:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2829
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee, dat is via mail niet rechtsgeldig.

Dit alleen via de post of persoonlijke afgifte én deze moet ondertekent worden door desbetreffende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een ontslagbrief per email aan mijn werkgever stuur, al dan niet met ontvangstbevestiging, en hij reageert daarop dan zal de civiele rechter, als lijdelijk zijnde, daar geen punt van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij moet ondertekend zijn want anders kan iedereen een brief mailen aan iemands werkgever. Grappig maar niet zo best als dat serieus genomen wordt.
Neem gewoon even de moeite om er een te typen en (aangetekend) op te sturen. Vraag naar een bevestiging van je verzoek als je hem afgeeft op je werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. moet ondertekend zijn. Dus brief en ik raad je aan dit aangeteknd te doen. Overigens is aangetekend geen sluitend wettelijk bewijs van ontvangst. Nog beter is de brief persoonlijk te overhandigen in nabijheid van iemand anders (bewijs).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de bijdragen van mlodewijk.
nee Jackie dat is het niet.
stuur de brief per post, aangetekend liefst.
geef hem desnoods zelf af.
je kunt wel een copie mailen, die is niet rechtsgeldig.