Worden zzp'ers meegerekend bij werklozen als ze geen werk hebben?

voorbeeld: een gezin waar de moeder voor de kinderen zorg en de vader is fulltime werkzaam. De moeder die is ingeschreven als ZZPer, maar heeft een jaar lang geen werk. Wordt zij dan officieel als werkloos beschouwd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Nee want dat staat nergens geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Okay. En je mag als ZZPer dus ook je eigen salaris bepalen? 100 euro per maand zou ook mogen :-)
ronron1212
7 jaar geleden
Als je genoeg verdient kun je dat uitgeven of opnemen als je maar rekening houdt met het feit dat er belasting over het inkomen moet worden betaald en de btw moet worden afgerekend.

Antwoorden (1)

Doorgaans niet, want een ZZP'er zonder opdracht staat meestal niet als werkzoekend geregistreerd bij het UWV.